Recenzie “Goana după cumpărături la New York” de Sophie Kinsella

de | mart. 4, 2022 | Beletristică, Chick Lit & Romance, Recenzii cărți

Sunt la a treia carte a autoarei și cu riscul de a mă repeta, afirm și de data aceasta că fiecare carte și autor își are cititorul său. Nu sunt fan cărți chick-lit și nu sunt pe lista mea de lecturi jurnaliere, însă uneori simt nevoia unor cărți care să mă facă să râd, să mă relaxeze. Trebuie să recunosc că până și stupiditatea unor situații în care se găsesc aceste personaje adesea te distrează. Nu mai zic aici de replicile de multe ori amuzante, parcă copilăroase și inocente pe-alocuri. Deci, prin urmare Sophie Kinsella este o autoarea la care revin când am nevoie de o relaxare literară și nu o consider o pierdere de timp.

“Goana după cumpărături la New York“ este cartea cu numărul doi din seria Shopaholic care continuă istoria Rebeccăi Bloomwood. Acum consilier financiar la TV, Rebecca se simte o femeie în ascensiune. Ea are până și un moto menit să o ajute să-și controleze cheltuielile. Acum când merge la cumpărături analizează dacă are într-adevăr “nevoie” de acel obiect. Dar, și “nevoile” pentru care cumpărăm lucruri noi pot fi diferite nu?! Ce face Becky ajunsă la New York? Este ea în stare să dea prioritare activităților culturale în detrimentul shoppingului, rămâne să descoperiți.

Rebecca este și aici acea femeie un pic cu capul în nori, visătoare, naivă, condusă de propriile reguli și raționamente. Și cum ne-a deprins, ea este mereu implicată în situații bizare, în evenimente al căror deznodământ este mereu amuzant și distractiv. Însuși profesia sa de consilier financiar la TV este ironică dat fiind faptul că ea nu este capabilă să-și dirijeze și calculeze corect propriile cheltuieli.

Desigur autoarea încercă să construiască și o intrigă în interiorul istoriei, însă cum am mai zis-o și în alte rânduri, nu pentru intrigă o citesc pe Kinsella. Nu acesta este punctul său forte. De-altfel nici nu ne interesează cu ce se rezolvă marile probleme ale Rebeccăi, oricum se va termina cu bine nu? Că doar e vorba de Becky Bloomwood care pe cât de ghinionistă pare a fi, căzând în situații adesea bizare, pe atât de inventivă și descurcăreață este pentru a ieși din ele.

În comparație cu celelalte două cărți citite “Poți să ții un secret?” și “La cumpărături cu bebe”, cartea de față mi-a plăcut mai puțin. Nici pasaje hazlii nu am găsit ca în celelalte. Să fi fost eu în dispoziția necuvenită sau ar trebui s-o las pe Kinsella să se odihnească, ori să mă odihnesc eu de ea, cum o fi corect?!…

Titlu: GOANA DUPĂ CUMPĂRĂTURI LA NEW YORK
Autor: Sophie Kinsella
An apariție : 2001
Editura: BLACK SWAN
Nr. Pagini: 352
Limba: Engleză
Gen Literar: Alte Genuri
Nota recenzorului: 6 / 10
Vizualizari recenzie: 887

Alte recenzii de la Sophie Kinsella:

Recenzie „Glonțul care a ratat ținta” de Richard Osman

Nimic nu se compară cu acel sentiment de disperare pe care îl ai atunci când îți place ceea ce citești și continui o anumită serie. Așa am pățit eu cu seria lui Richard Osman, un englez care a reușit să mă facă să cred din nou în potențialul celor din UK pentru scris...

Taisia Crudu a fost redactor Booknation.ro și a scris 211 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!