Recenzie “A doua fată” de Maggie Mitchell

Autor: Maggie Mitchell
Editura: RAO
Nr. Pagini: 336

A doua fată este un alt thriller ce ne poartă în tainele psihologiei umane, forând în misterele minții și confuzia tipic omenească. Romanul lui Maggie Mitchell mi-a amintit de Fetele de Emma Cline, care la fel ca şi A doua fată  se desfăşura când în trecut când în prezent. Alunecarea în amintire dintr-un prezent deja fixat, ne poartă într-un du-te- vino continuu pe mai multe planuri de acțiune și în viețile mai multor personaje aduse de o mână a destinului în încălceala aceleași povești.

Am urmărit nişte umbre. Cartea este un ştrengar risipitor. Este periculoasă. A cauzat destule probleme.

Carly May și Lois se întâlnesc pentru prima dată atunci când sunt răpite de enigmaticul Zed. La doar doisprezece ani trăiesc aventura vieții lor. Pentru șase săptămâni trăiesc într-o cabană, în mijlocul pădurii, cu un răpitor misterios al cărei motiv ascuns rămâne o enigmă pe toată durata captivității. Carly May, participantă a concursurilor de frumusețe, Lois o mică campioană a concursurilor de ortografie. Dorințele lui Zed? Ca Lois să învețe cuvinte al căror sens și întrebuințare să-i fie cunoscute, iar Carly May să renunțe la concursurile de frumusețe care nu-i aduc nimic folositor în viață decât un chip frumos și o minte goală.

Sunt frumoşi cei care fac lucruri frumoase.

Douăzeci de ani mai târziu, Carly May este o actriță și se numește Chloe Savage. Lois este profesor de engleză la un colegiu și a așternut povestea aventurii de la doisprezece ani într-un thriller pe care l-a semnat cu numele de Lucy Ledger. Un thriller după care se va turna şi o peliculă. Un film care le va reuni pe cele două după atâţia ani, o poveste ce se va cere încheiată. Dar cum se poate încheia o istorie îngropată sub preş, renegată şi mereu negată de protagoniste!?

Nu cred că este o greşeală, filmările care încep mâine- această reconstituire indirectă şi ficţională a trecutului nostru. Odată ce vom fi năruit trecutul şi prezentul, adevărul şi ficţiunea, vom putea da straturile la o parte, organiza piesele şi ne vom reveni. Mai mult sau mai puţin.

A doua fată ne poartă paşii în povestea mai multor poveşti. Suntem când Lois şi Carly May de doisprezece ani, răpite de Zed, când Lois şi Chloe, profesoară şi actriţă, care au aproape treizeci de ani. Suntem Lucy care i-a mascat trecutul lui Lois într-o ficţiune ce va prinde viaţă pe micile ecrane. Suntem Lois care îşi ascunde trecutul şi dă viaţă unui altfel de viitor prin paşii unui nou roman. Îl vom întâlni pe Sean, fiul lui Zed… sau nu, care se va identifica cu noul roman al lui Lois, pardon Lucy Ledger. Ne vor alerga întrebări după întrebări. Ce s-a întâmplat pe perioada captivităţii? Care a fost sensul acţiunii de răpire întreprinse de Zed? Ce vrea să realizeze Sean? Şi ce s-a întâmplat cu Zed?

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Maggie Mitchell.

Nu cred că s-a gândit mult la cum ne-am simti noi. Se gândea la el însuşi. Era destul de egoist, într-un fel.

Maggie Mitchell ne lasă în final cu la fel de multe întrebări, dar totuşi altele decât cele al căror răspuns le-ai căutat iniţial.

Unele lucruri nu le mai poţi repara niciodată.

A doua fată este o lectură frumoasă, misterioasă, lipsită de tumultoasa intrigă şi acţiune a unui thriller obişnuit. Axată mai mult pe intenţiile protagoniştilor, pe misterele minţilor închise şi pe supoziţii, Maggie Mitchell ne oferă o poveste despre iubire confuză, dorinţa de a găsi apreciere şi o continuă căutarea a răspunsurilor ce ne pot încheia trecutul pentru a nu ne mai bântui prezentul.

Tu eşti pământul, Carly, iar Lois, tu eşti luna. Dar măcar de-ar fi soarele aici să ne ancoreze în spaţiu, să menţină aliniamentul nostru delicat. Altfel, ce suntem, ce putem spera să fim?