Recenzie Blogul privat al lui Joe Cowley de Ben Davis

Autor: Ben Davis
An apariție : 2014
Editura: Corint Junior
Nr. Pagini: 326
Recenzie de Florentina Turcanu
Publicată la April 6, 2015

Blogul_privat_al_lui_Joe_micDacă zilele trecute publicam pe site-ul nostru recenzia unei cărți pentru adolescenți apărută la editura Corint Junior, a cărei personaj principal era o adolescentă elevă la un liceu din State, în recenzia de astăzi veți face cunoștință cu un băiat, un adolescent, Joe din UK. Joe Cowley este personajul principal din cartea Blogul privat al Joe Cowley apărută de asemenea la editura Corint Junior.

Citind Blogul privat al Joe Cowley veți trăi alături de personajele cărții evenimente specifice unui băiat aflat la vârsta la care un coș apărut pe față poate fi o tragedie cosmică mai ales când se apropie ziua întâlnirii cu cea mai populară fată din liceu.

Joe Cowley este un băiat care stă cu mama lui în urma divorțului de tatăl său, și care este nevoit printre altele să învețe să convețuiască în aceiași casă cu fratele vitreg Gav care peste toate mai este și fostul iubit al actualei lui iubite Lisa, sau cel puțin așa credea el, până când prietenii lui cei mai buni Harry și Ad i-au deschis ochii că nu ar fi chiar așa. Cam complicată viața de licean ?!!

Ben Davis scrie o carte care a fost foarte bine primită în Europa mai ales de părinți se pare pentru că laudele acestora veneau în contextul în care cei de vârste între 13 și 16 ani nu prea mai citesc aproape deloc. Scriitorul a reușit prin crearea personajului Joe Cowley să îi atragă pe acești tineri să citească și să împărtășească propriile griji și temeri legate de perioada de viață prin care trec.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ben Davis.

Blogul privat al lui Joe Cowley se desfășoaraă așa cum spune și titlul într-adevăr în lumea internetului, skype, blogging și facebook dar și în lumea reală unde tot ce apare în lumea internetului are mari repercursiuni pe culoarele liceului sau în cartierul unde locuiești. Ben Davis imaginează blogul unui băiat nu foarte popular în școala sa, care e fanul numărul unu al căpitanului Picard din Star Trek și care încearcă de la lună la lună să aibă reușita de a “săruta o fată reală”.

Cartea este un moment de relaxare, o sursă de zâmbete și poate și de nostalgii pentru unii dintre noi. Dacă eu ar trebui să fac o lista de lectură pentru liceeni adusă la zi, la anii 2000 aș include cu siguranță și  Blogul privat al lui Joe Cowley pentru că Ben Davis aduce bună dispoziție trimițând și un mesaj referitor la poblemele de adaptare ale adolescenților. Un alt motiv pentru care cartea ar arăta bine într-o listă de lectură, ar fi acela că paginile cărții sunt pline de animații și desene amuzante care ilustrează personajele și situațiile și care nu vor face din citit o activitate plictisitoare.

Ben Davis scrie o carte care a fost foarte bine primită în Europa mai ales de părinți se pare pentru că laudele acestora veneau în contextul în care cei de vârste între 13 și 16 ani nu prea mai citesc aproape deloc. Scriitorul a reușit prin crearea personajului Joe Cowley să îi atragă pe acești tineri să citească și să împărtășească propriile griji și temeri legate de perioada de viață prin care trec.