Recenzie Camera morții de John Grisham

de | feb. 13, 2015 | Beletristică, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA CAMERA MORȚII ARE REDUCERE PE:

400_John Grisham-Camera mortiiJohn Grisham este un autor american de mare succes, primul lui bestseller Firma a fost vândut în peste șapte milioane de cărți și a fost și ecranizat într-un film cu același nume iar din distribuție a făcut parte în rolul principal nu mai puțin celebrul Tom Cruise. Scriitorul american este de profesie avocat și se pare că asta l-a ajutat foarte mult în activitatea literară pentru că a găsit inspirație în cazurile pe care le-a studiat.

Veți vedea că și Camera morții este inspirat din viața avocaților precum și din lumea politică a părții de Sud a Americii, mai precis statul Mississippi, unde de altfel s-a născut chiar el și se pare că tot aici a absolvit și facultatea de drept. Aceste locuri, istoria lor și evenimentele sociale și politice care au avut loc în anii 50-60 l-au provocat pe Grisham să le transforme în subiect de roman.

Camera morții este așadar povestea unui condamnat la moarte în statul Mississippi pentru un atentat cu bombă împotriva negrilor și evreilor. Este perioada în care Cavalerii Dreptății și Ku Klux Klan erau foarte activi și numeroși americani din Sud făceau parte din aceste organizații. Victimele atentatului din romanul lui John Grisham vor fi o familie de evrei, un avocat care apăra negrii, biroul lui va fi aruncat în aer, însă din păcate nu doar el va fi ucis în urma acestui atac dar și cei doi băieței gemeni ai avocatului Kramer.

Cel care va fi prins și judecat pentru acest atentat este Sam Cayhall un membru foarte activ al Klanului dar care nu a operat singur ci împreună cu doi alți complici care au reușit să scape de poliție și FBI. În urma acestei arestări vor începe o serie de procese care vor fi foarte mediatizate, Sam Cayhall va avea diverși avocați care mai de care mai avizi de publicitate.

Camera morții poate fi considerată și o mini saga a familiei Cayhall pentru că în paginile romanului sunt inserate cu dibăcie literară evenimente marcante din istoria pe trei generații a acestei familii. Și cum sângele apă nu se face, Sam condamnatul la moarte prin gazare va ajunge să fie apărat de nepotul său Adam Hall, fiul lui Eddie băiatul lui Sam. Adam este un tânăr avocat ambițios acceptat la o mare firmă de avocați din Chicago. El va încerca să restabilească legăturile familiei sale, să înțeleagă unele evenimnete pline de violență și sânge (cum ar fi sinuciderea tatălui său când el avea doar 17 ani) care au avut loc de-a lungul anilor în familia sa, și toate acestea în timp ce construia din nou apărarea și apelurile pe toate căile pentru a-i mai oferi buniclui său câteva luni de viață.

În timpul acestor acțiuni avocățești Adam simte că bunicul lui știe și alte lucruri pe care nu vrea să le spună în apărarea sa, el presimte că apără un alt complice dar nu știe cum să provoace o mărturisire din partea bunicului său. Suspansul în așteptarea răspunsului la întrebarea oare ce mai are de pierdut un condamnat la moarte, va ține cititorul conectat la acțiunea romanului până la ultima pagină.

Personajele din romanul Camera morții sunt personaje autentice din Sudul Americii, poveștile lor de viață sunt la fel, iar cititorul, cel puțin din parte a doua a romanului va fi prins în iureșul demersurilor și zbaterilor tânărului Adam pentru a mai salva ceva din rămășițele unei familii greu încercate de destin.

John Grisham ne propune  un roman alert, autentic, scris fără prea multă filozofie  cu o rețetă sigură de succes care poate fi citit atât de fanii genului cât și de alte categorii de cititori.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții CAMERA MORȚII?

Vezi toată lista de cărți scrise de John Grisham sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA CAMERA MORȚII CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Camera Morții
Autor: John Grisham
An apariție : 2007
Editura: RAO
Nr. Pagini: 640
Publicată la 13.02.2015

Recenzie ”Te doresc” de Jennifer L. Armentrout

Încă de când notam impresiile pe care mi le-am format în urma lecturii primului volum, gândul meu era doar la Te doresc. De ce? E simplu. E povestea cuplului meu preferat întâlnit pe parcursul acestei serii și abia așteptam să vă vorbesc despre el. În plus, e una...

Recenzie „Furiile inimii” de John Boyne

Recenzie „Furiile inimii” de John Boyne

Cyrill a fost adoptat la frageda vârstă de 3 zile de o familie înstărită. A dobândit un nume, dar nu și un tată și o mamă. Cei care l-au adoptat au un comportament și un stil de viață foarte excentric. Mama scrie, dar nu-și dorește celebritatea și urăște ca romanele...

Recenzie “Minciunile Femeilor” de Ludmila Ulițkaia

Mici, nevinovate sau mari și gogonate - minciunile sunt o parte indispensabilă a existenței umane. Conform psihologilor, oamenii sunt învățați să mintă încă din copilărie. Uneori fiind constrânși de circumstanțe să recurgă la acest lucru, alteori din dorința de a fi...

Florentina Turcanu este redactor Booknation.ro de 2597 zile și a scris până acum 92 articole. Se află pe poziția 1 din 42 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Florentina Turcanu aici.