🔥 CARTEA CEEA CE NU POATE FI ASCUNS ARE REDUCERE PE:

Pe Agnes Martin-Lugand am descoperit-o prin intermediul celebrei „Oamenii fericiți citesc și beau cafea”, apoi cu „Lumina unui nou început”. Stilul ei de a scrie este accesibil tuturor, cărțile fiind ușor de citit. Cea mai recentă scriere pe care am parcurs-o este „Ceea ce nu poate fi ascuns”. Pentru cei pasionați de acest gen, lectura este foarte plăcută. Intriga te face să citești cartea cu sufletul la gură de la început până la sfârșit.

Povestea începe cu introducerea protagonistei, Reine, aflată la vârsta de patruzeci de ani, ducând o viață liniștită alături de fiul ei, Noé, în vârstă de șaptesprezece ani. De asemenea, deține o agenție de comunicare de succes împreună cu Paul, prietenul ei cel mai bun, fără de care nu-și poate imagina viața. Relația cu părinții și cu sora ei este una bună, având regulat mici reuniuni de familie.

Cum bacalaureatul fiului ei se apropie, Reine devine agitată, ca orice mamă, la gândul că acesta va pleca la facultate. Simțindu-i neliniștea asociatei sale, Paul îi dă o sarcină care să o țină ocupată. Astfel, o trimite la Saint-Malo, un oraș istoric, la malul mării, la compania Din cele patru colțuri ale lumii, pentru a încheia un contract. După ce se întâlnește cu unul dintre asociații firmei, Pacôme, este cuprinsă de o senzație neobișnuită, fiind imediat atrasă de el. Cei doi își petrec noaptea împreună, însă dimineața trăiește șocul vieții ei atunci când îl întâlnește pe celălalt asociat, Nicolas.

Șocul îl reprezintă trecutul dintre cei doi. Nicolas este primul iubit al lui Reine care a plecat în India când ea avea douăzeci și doi de ani, unde s-a îndrăgostit de o altă femeie. Însărcinată deja în trei luni cu Noé , cu viața dată peste cap, Reine nu are curajul să-i comunice vestea primului bărbat din viața ei, așa că îi ascunde totul, fără a mai încerca vreodată să ia legătura cu el. Pentru a-și proteja fiul, îi spune că tatăl lui a părăsit-o atunci când a aflat de sarcină.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Agnes Martin-Lugand

Acest secret îi distruge toată liniștea vieții fericite pe care o ducea, punând-o într-o mare dificultate. Reine a mărturisit că nu și-a dorit copilul atunci când era însărcinată, dar a renăscut odată cu el atunci când l-a ținut pentru prima dată în brațe. Legătura puternică dintre cei doi a fost motivul pentru care l-a ținut departe de Nicolas: îi era teamă că acesta îi poate lua fiul.

Viața mea tocmai începuse. În inima mea se produseseră parcă două explozii. Prima, ca să oprească ura și dezgustul. A doua, ca să trăiesc din nou. Încetasem să mă mai scufund. Noé mă salvase. Mă născusem odată cu el.

Întâlnirea cu Nicolas, relația cu Pacôme și secretele care se întorc împotriva ei o aruncă pe protagonista noastră într-o adevărată depresie, neștiind cum să se descurce cu situația. Însă Paul și familia ei continuă să fie lângă ea la tot pasul. Finalul poveștii este unui neașteptat, dar cel mai potrivit, din punctul meu de vedere.

Cartea este scrisă la persoana întâi, din perspectiva lui Reine, fiecare personaj fiind conturat într-un mod deosebit. Răsturnările de situație și povestea impresionantă sunt elementele care fac din această carte o lectură cu totul specială.

Titlu: Ceea Ce Nu Poate Fi Ascuns
Autor: Agnes Martin-Lugand
Nr. Pagini: 368