Recenzie “Cimitirul animalelor” de Stephen King

Autor: Stephen King
An apariție : 1983
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 463

Inițial, am fost puțin sceptică cu romanul lui Stephen King, “Cimitirul animalelor“, dar cartea m-a impresionat plăcut. De ce am fost sceptică? În general nu mă încântă ficțiunea, dar în “Cimitirul animalelor” ficțiunea este una si aceeași cu realitatea. Totul se va întâmpla din cauza universului sau a puterii care nu poate fi controlată?

Autorul jonglează cu viața și cu moartea prin personajul principal al cărții, Louis Creed, medic la universitatea din Ludlow, unde se mută cu soția sa, Rachel și cei doi copii, Gage și Eileen, dar și cu motanul familiei, Church. Aici își vor întâlni vecinul, pe Jud Crandall, omul care ține în palme un nou univers care va da peste cap esența existenței. Teama și egoismul lui Louis vor stârni acest uragan ce va capta toata familia Creed si nu numai.

Cartea este condimentată de ironia manifestată de Louis, umorul adus de Gage, feminsimul lui Rachel și puritatea lui Eileen. Ușor clișeic, conflictul dintre părinții bogați ai lui Rachel, Irwin și Dory Goldman, cu ginerele lor dă cărții o notă tipică, naratorul transformând anormalul în normal. Saltul de la inocență la egoism face acest univers nou integrat în realitate de necontrolat.

Dorința de a înșela moartea este ciudată și extrem de serioasă în același timp. Mulți cred ca viața începe de abia după intrarea în Împărăția Domnului. Și probabil că pentru ei așa și este. Atunci, de ce să-ți pui problema să aduci pe cineva înapoi? Alții se întreabă la fel de serios ce este dincolo. Și dacă există <<după moarte>>.

Romanul lui Stephen King m-a captivat și mi-a stârnit curiozitatea, accentuată de antitezele cu care se joacă cu ușurință autorul. Cartea este împărțită în două părți, prima parte integrându-te în lumea personajelor, iar a doua parte deslușind universul destăinuit de Jud Crandall, înălcând limita vieții cunoscută de noi, moartea, cu o degajare ce face totul sa pară normal. Fiecare parte are motto-uri specifice, care pun accentul pe curiozitatea cititorului.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Stephen King.

Cartea va întrece limitele rațiunii, dar o va face într-un mod atât de degajat încât o să fii vrăjit până și tu împreună cu personajele de Cimitirul animalelor, iar evenimente raționale vor provoca haosul care se întrece cu reglulile vieții. Cu toate ca romanul inspiră putere și control, cine le va deține? Are locul putere asupra omului? Va reuși Louis Creed să schimbe totul și să stăpânânească formula vieții veșnice sau va distruge tot ce-l înconjoară?

Până data viitoare citiți cu drag!