Recenzie „Crimă la Oxford” de Ruth Ware

de | iun. 28, 2024 | Recenzii cărți

Eu și Ruth Ware suntem prietene vechi, de pe vremea când nu era așa populară și își lansa romanul de debut. Când mă gândesc la faptul că eu urmăresc autorii din vremea perioadei de debut, îmi dau seama de cât timp citesc thriller. Această senzație îmi oferă un sentiment frumos, pentru că îmi arată că am rămas fidelă autorilor care mi-au plăcut și încă îi urmăresc și le susțin munca. Ruth Ware este o doamna deosebit de talentată, dar care uneori mai are nevoie de câteva elemente de detaliu, care să o ajute să se deosebească de restul colegilor de breaslă.

Crimă la Oxford” este ultima ei carte, o poveste interesantă, care te ține în suspans până la ultimele capitole, însă nu pot spune că toate au fost de neprevăzut. Aici am fost destul de mândră de mine, pentru că AM ȘTIUT CRIMINALUL. Aplauze și mulțumesc. 🙂

April Clarke-Cliveden a fost prima persoană pe care Hannah Jones a cunoscut-o la Oxford. Plină de viață, genială, uneori răutăcioasă și o adevărată mondenă, o atrage rapid pe Hannah pe orbita ei strălucitoare. În primul trimestru, își formează un grup de prieteni devotați și inseparabili — Will, Hugh, Ryan și Emily. Însă până la sfârșitul anului, April e moartă.

Zece ani mai târziu, Hannah și Will așteaptă primul lor copil, iar John Neville, bărbatul condamnat pentru uciderea lui April și fost portar la Oxford, moare în închisoare. Ușurată că poate lăsa trecutul în urmă, Hannah își vede întreaga lume dată peste cap când află despre noi dovezi, potrivit cărora Neville ar putea fi nevinovat. Când reia legătura cu vechii prieteni și pătrunde mai adânc în misterul morții lui April, își dă seama că toți cei pe care credea că-i cunoaște au câte ceva de ascuns… inclusiv o crimă.
Mi-a plăcut ideea de diversitate și ideea de grup, pentru că aici clar, posibilitățile sunt multiple. NU avem doar un cuplu și atât, avem un grup de oameni, cu trăsături diferite, care încearcă să ne convingă de faptul că nu au omorât-o pe April. Unii reușesc să se camufleze perfect, alții nu. Este un joc destul de sinistru pe care l-a jucat fiecare, pentru că până la urmă, trebuie să facă o mișcare greșită. Până la jumătatea cărții nu am avut habar de pașii următori, însă până la final, eram aproape sigură.
Hannah s-a descurcat de minune ca „detectivă”, însă a fost de multe ori orbită de sentimentele pentru cei din grup, dar și de cele pentru April. A încercat să pună ea piesele de puzzle și nu pot spune că a reușit chiar imediat. A fost prea mult implicată sufletește și acest lucru a costat-o destul de mult, mai ales spre final. Cartea nu te lasă foarte mult să te plictisești, pentru că te ia pe cai nebănuite și îți permite să ai multe ipoteze. Se joacă urat cu mintea ta, dar mi-a plăcut și cred că din ultimele cărți thriller citite, a fost cea mai reușită. Un plus pentru mediul academic în care acțiunea a fost plasată.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Trei

Titlu: Crimă La Oxford
Autor: Ruth Ware
An apariție : 2023
Nr. Pagini: 560
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 8391

Alte recenzii de la Ruth Ware:

Recenzie „Glonțul care a ratat ținta” de Richard Osman

Nimic nu se compară cu acel sentiment de disperare pe care îl ai atunci când îți place ceea ce citești și continui o anumită serie. Așa am pățit eu cu seria lui Richard Osman, un englez care a reușit să mă facă să cred din nou în potențialul celor din UK pentru scris...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 5 luni, 18 zile și a scris până acum 573 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.