Recenzie „Cultivarea răbdării”

by | May 2, 2021 | Filosofie, Recenzii cărți, Spiritualitate

🔥 CARTEA CULTIVAREA RĂBDĂRII ARE REDUCERE PE:

Recunosc că am pus mâna pe această carte doar din pură curiozitate pentru a cunoaște deosebirile dintre cele 3 mari curente religioase. Fiind creștin-ortodoxă, știu diferențele dintre noi și catolici, am căutat informații despre islam și cele 2 ramuri în care acesta la rândul său se împarte, am citit cărți despre evrei și diferențele dintre ei, dar despre budism și ce propagă el, eram cumva pe de-asupra bagajului meu de cunoștințe, câteva mici însemnări care nu făceau mare treabă, aveam nevoie de mai multă cunoaștere.

Și de unde să fac rost eu de ea, dacă nu din prima sursă care cultivă și răspândește acest stil de viață și credință – Dalai Lama.

„Cultivarea răbdării” face trimitere la originile acestui cult, dar pe lângă toate, vine cu idei despre meditație și explică de unde pornesc unele emoții care mai mult sau mai puțin ne face viața frumoasă sau invers, o face neplăcută. Practic toate sentimentele sunt ca monedele, cu două părți, în ordine pentru a le înțelege și accepta ele trebuie să fie cunoscute.

Ce știm noi despre ură? Sau cât de bine ne cunoaștem nivelul de răbdare, furie, dragoste, empatie sau liniște? Cartea vine cu o listă de explicații detaliate, explicații pentru cei care cred în puterea omeniei și al altruismului. Cinicii nu vor aprecia această carte, pentru că au un alt punct de vedere asupra acestor nuanțe, iar lipsa răbdării sau dorința de a răbda nu le este cunoscută.

Eu sunt undeva între aceste două tabere, înțeleg de ce este nevoie de ambele păreri, însă ceea ce m-a mirat în această carte este lipsa de critică la adresa cuiva, ei acceptă cumva faptul că ceilalți nu sunt vinovați de eșec sau probleme pentru că nu sunt inițiați și nu au aceleași cunoștințe, de aceea conflictul cu guvernul chinezesc dăinuie de foarte mult timp.

Dau 5 din 10 pentru că a fost pentru mine doar un manual informativ, unul de propagandă bună pentru omenie, însă fără mari revelații, nu este cartea mea, eu sunt mai alintată atunci când vorbim despre cărți despre spiritualitate sau religie, vreau o informație mai compactă. Vreau să mai citesc câte ceva despre Dalai Lama și budism, așa că revin cu siguranță la această temă cu alte cărți.

Lecturi meditative vă doresc!

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții CULTIVAREA RĂBDĂRII?

Vezi toată lista de cărți scrise de Dalai Lama sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA CULTIVAREA RĂBDĂRII CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Cultivarea Răbdării
Autor: Dalai Lama
An apariție : 2020
Editura: HERALD
Nr. Pagini: 239
Gen Literar: Spiritualitate, ezoterism
Publicată la 2.05.2021
Nota recenzorului: 5

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Sunt foarte interesante ideea și spațiul pe care George Arion ni le propune ca ambient pentru desfășurarea cărții sale. Barintown nu este un oraș pe care îl poți localiza pe harta, dar asta nu înseamnă că nu poate fi real. Și din moment ce autorul își scrie toate...

Recenzie „Acolo, chiar acolo” de Tommy Orange

Chiar dacă suntem generația Google, cea care în câteva secunde poate afla orice despre oricine, puțini dintre noi suntem cunoscători adevărați sau curioși să aflăm detaliile despre istoria unei societăți oarecum închise în fața lumii, protejați de stat în rezervații....

Stella Popa este redactor Booknation.ro de 62 zile și a scris până acum 31 articole. Se află pe poziția 15 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Stella Popa aici.