Recenzie ,,De știut înainte să devii părinte” de Gary Chapman

by | Aug 21, 2020 | Educație, Părinți și copii, Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA DE ȘTIUT ÎNAINTE SĂ DEVII PĂRINTE PE Editura Casa Cartii

Cartea ,,De știut înainte să devii părinte” este o alegere inspirată atât pentru actualii, cât și pentru viitorii părinți. Eu mă încadrez în cea de-a doua categorie, deoarece tocmai am luat decizia de a avea un copil. 😊

Menționez că este prima carte pe care o citesc despre acest subiect. Până acum, m-am rezumat la articolele de pe rețelele de socializare și experiențele prietenelor mele. Tocmai din acest motiv, aș vrea să mulțumesc Editurii Casa Cărții pentru exemplarul primit.

Vreau să vă rog să nu vă lăsați afectați de titlurile capitolelor. Pot părea descurajatoare la prima vedere, însă tot ce pot să vă spun este că autorii reușesc să transforme această descurajare într-o binecuvântare.

Gary Chapman și Shannon Warden folosesc exemplele personale pentru a prezenta modul în care puteți trece peste situațiile dificile fără prea mult efort. Este nevoie doar de determinare și răbdare. Foarte multă răbdare. Probabil printre voi există și cititori care sunt deja părinți și cred că e hilar ceea ce scriu eu acum. Într-adevăr, nu am experiență în acest ,,domeniu”, însă pe mine mă ajută foarte mult exemplele personale ale celorlalți pentru a învăța cum să gestionez o anumită situație. Poate și pe voi.

Limbajul folosit este unul ușor, fără cuvinte greu de înțeles și greu de reținut. Această carte se aseamănă cu un caiet de însemnări pe care ai vrea să îl consulți în momentele dificile. Autorii încurajează citirea și recitirea cărții atunci când este nevoie și eu susțin această idee. Unde mai pui că, la finalul fiecărui capitol, rezumatul este scris sub forma unor întrebări adresate cititorului, cu scopul de a reflecta asupra problemelor din cuplu și de a aplica sfaturile primite.

Autorii recomandă viitorilor părinți să se focuseze pe viața de cuplu înainte de a avea un copil, o idee care mi se pare extrem de bine venită. Mediul în care un copil crește îi influențează caracterul și viitorul. Dacă părinții nu muncesc împreună pentru a construi un mediu propice pentru copil, acesta va fi influențat în mod negativ de tot ceea ce se întâmplă în jurul său. Indiferent cât de bine vă puteți preface, copilul va simți, va vedea sau va auzi totul la un moment dat.

Acum că am enumerat câteva dintre motivele pentru care vă recomand această carte, aș vrea să vă previn că unele exemple nu se pot aplica și la noi, dar asta nu înseamnă că nu le puteți lua în considerare. Sistemele sunt diferite în fiecare țară, iar autorii s-au concentrat pe sistemul din America, privind educația și sănătatea copiiilor. Însă, rămân suficient de multe exemple pe care le puteți aplica în creșterea copiiilor voștri.

Aș vrea să închei într-o notă pozitivă, atât pentru mine, cât și pentru voi. Nașterea, creșterea și educarea unui copil reprezintă cea mai mare bucurie pentru părinți. Indiferent cât de multe greutăți întâmpină, un părinte niciodată nu va simți sau declara altceva. Fie că sunteți în situația mea, adică vă doriți cu ardoare un copil, sau aveți deja unul, vă recomand să citiți cartea ,,De știut înainte să devii părinte”. Poate vor fi lucruri pe care le știați deja, sau poate veți aflați lucruri noi care pot fi folositoare. Nu se știe niciodată. Lectură plăcută!

Titlu: De știut înainte Să Devii Părinte
Autor: Gary Chapman
,
Shannon Warden
Editura: CASA CăRțII
Nr. Pagini: 176
Gen Literar: Parenting si familie
Publicată la 21.08.2020

Limbajul folosit este unul ușor. Exemplele oferite sunt concludente și de mare ajutor.

Autorii s-au axat pe sistemul educativ din Statele Unite ale Americii. Unele exemple oferite nu se pot aplica și în România.

Recenzie ”Cujo” de Stephen King

Recenzie ”Cujo” de Stephen King

"There's one novel, Cujo, that I barely remember writing at all. I don't say that with pride or shame, only with a vague sense of sorrow and loss. I like that book. I wish I could remember enjoying the good parts as I put them down on the page." Stephen King Eu am doi...

Diana Cornila este redactor Booknation.ro de 314 zile și a scris până acum 40 articole. Se află pe poziția 29 din 153 de redatori, fiind astfel un Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Cornila aici.