Recenzie: “Dracula” de Bram Stoker

Editura: ART
Nr. Pagini: 528
Gen Literar: Clasici
Publicată la 22.05.2019
Acordă o notă

ACUM GĂSEȘTI DRACULA PE:

De mică am fost pasionată de cărți horror. Nu îmi plac filmele horror, însă atunci când vine vorba despre cărți este cu totul și cu totul altceva. De ce? Pentru că reușești să te duci unde propria imaginație te împinge, fără să vezi interpretările altora care să te cutremure vizual. Așa că am citit multe cărți horror pentru că mi le imaginam în lumea mea nevinovată, unde oricum îmi era super frică 🙂 “Dracula” de Bram Stoker este o carte iconică, ce nu trebuie să lipsească din bibliotecă, fie că îți place acest gen sau nu. Lăsând la o parte legendele despre vampiri, elementele de groază și personajele care îți provoacă emoții nebănuite, cartea este o capodoperă!! Punct!

Această ediție apărută la ART este o bijuterie ce trebuia neapărat lecturată și pusă la loc de cinste pe rafturile oricui. Mi-a fost pur și simplu milă să dau paginile, pentru că totul a creat o super experiență ce nu voiam să se termine. Cuvintele se îmbină armonios cu ilustrațiile geniale, colorate în nuanțe unitare ce dau poveștii un ton în plus, sporind parcă acțiunea și făcând cititorul să înțeleagă pe deplin ceea ce i se întâmplă. Această abordare mi-a plăcut foarte mult, pentru că m-a făcut să fiu mai aproape de personaje, să le dau un chip și să reușesc să le individualizez mai bine.

Dacă nu v-am plictisit cu entuziasmul meu, vreau să vă spun că acțiunea este ceea pe care o știți, doar aspectul cărții este îmbunătățit pentru o lectură de neuitat. Eu am citit “Dracula” de peste 5 ori în diferite formate începând cu școală generală. Niciodată nu m-am plictisit și parcă de fiecare dată descopeream ceva nou sau mai rețineam un pasaj. Poate nu este cea mai bună carte pe care poți avea un crush literar, însă pentru mine este în topul favoritelor prin greutatea literară pe care Stoker a dat-o unei povești ce are și rădăcini românești. Chiar dacă între noi fie vorba, nu are nicio treabă cu România și uneori mă enervează foarte mult aceste conexiuni care nu își iau mereu rostul în poveste.

Ce atrage foarte mult la această carte este intimitatea personaj – cititor, pentru că majoritatea capitolelor sunt sub formă de jurnal, unde pe rând Jonathan, Mia sau Van Helsing își aștern gândurile, problemele și aventurile. Pentru mine a fost palpitant să îi urmăresc, chiar dacă nu toți mi-au plăcut, însă jocul în care toți au fost prinși de către Dracula mi s-a părut fascinant. Uitați de poveștile pe care le știți despre vampiri sau cele pe care le vedeți în seriale actuale. Nu este un personaj frumos, care strălucește sau care crede că iubirea ce îl va schimba sau umaniza. Nu, Dracula este rău, nemilos, un asasin cu sânge rece care dorește să manipuleze și care consideră că oamenii trebuie să i se supună. Jocul în care îi ademenește este hipnotizant și pe mine m-a fascinat, fiind un malefic genial.

În speranța că am reușit puțin să vă atrag de partea mea, va recomand “Dracula” ca un întreg scris + vizual + poveste și vă rog să aveți tare grijă de ea, fiind o carte extrem de importantă în bibliotecă. Enjoy!!!

Imagine similară