Recenzie Fata Dispărută de Gillian Flynn

Autor: Gillian Flynn
An apariție : 2013
Editura: Trei
Nr. Pagini: 613

Deşi foarte multă lume a văzut deja filmul, eu vreau să vă povestesc despre cartea “Fata Dispărută” de Gillian Flynn, deoarece urăsc ideea de a judeca o poveste doar după ecranizarea ei. În cazul de faţă, trebuie neapărat să citiţi cartea pentru a vă convinge de modul extrem de captivant şi misterios pe care autoarea îl adoptă. Pentru mine a fost suficient doar un capitol pentru a mă transpune în pielea personajelor şi a încerca să înţeleg motivele care îi determină să ia anumite decizii.

“Fata Dispărută” tratează o problemă foarte serioasă cu care se confruntă multe cupluri care nu au curajul de a face un pas hotărâtor într-o direcţie mai bună. Acesta a fost şi cazul lui Nick şi Amy. După un mariaj de aproape 5 ani, se trezesc în ipostaza de străini. Monotonia s-a instalat şi nu reuşesc să se mai regăsească în această relaţie. Evident intervin certuri şi de aici începe povestea lor. Amy dispare, făcând din Nick principalul suspect. Nimeni nu ştie unde este, corpul ei nu este de negăsit, deci nu poate fii încă vorba de crimă, iar Nick se trezeşte în mijlocul unor evenimente ce par a scăpa uşor de sub control. Comunitatea îl condamnă şi trebuie să demonstreze că el este nevinovat. Dar cum?

Din punct de vedere al modului în care personajele au fost construite, nu pot spune decât că am devenit fan. Nick pentru mine nu a fost modelul de soţ la care mă aşteptăm, făcând foarte multe greşeli pe parcurs şi dezamăgindu-mă complet. Amy în schimb a reuşit să mă şocheze, dar cred că acest ţip de personaj merită toate laudele, prin natura lui şi prin modul complex de gândire cu care a fost înzestrat. A fost foarte complicat să o pot urmări uneori, pentru că mintea ei adesea m-a uimit şi m-a speriat, însă la sfârşitul cărţii am apreciat enorm talentul autoarei de a concepe un astfel de personal îndrăzneţ, ce consider că nu a fost foarte uşor de creionat.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Gillian Flynn.

Nu am mai citit până acum nimic de Gillian Flynn, dar am fost profund surprinsă de stilul ei. În acest gen de cărţi este foarte uşor să treci graniţa previzibilului. Cheia unei cărţi poliţiste/ mystery este să ţii cititorul în suspans, să nu îi serveşti indicii clare şi evident să îi prezinţi un final şoc şi de neimaginat. Consider că Gillian a reuşit să le bifeze pe toate, deoarece stilul foarte bine construit m-a ţinut în suspans până la ultimă pagină. În momentul în care aveam impresia că m-am dumirit cu ceva, îmi dădea scenariul peste cap şi trebuia să o iau de la început. A luat mitul cuplului perfect şi l-a făcut zob, arătând exact natura umană şi greşelile pe care unii le pot face în viaţă atunci când sunt privaţi de anumite nevoi. Poate îi veţi considera un cuplu nebun până la sfârşitul poveştii, dar cred că merită să le daţi o şansă, măcar pentru modul absolut genial în care scrie această mare speranţă a cărţilor polițiste.

Pentru a concluziona, recomand cu căldură “Fata Dispărută”, pentru toate stările în care a reuşit să mă transpună: de la surprindere, teamă, şoc şi până la furie. Pot spune cu încredere că a fost o călătorie interesantă şi sigur o voi repeta în următoarele cărţi aparţinând lui Gillian Flynn.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii