Recenzie ”Interviul” de Cosmin Baiu

by | Apr 7, 2021 | Fantezie, Horror și Thriller, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA INTERVIUL ARE REDUCERE PE:

Am evitat până acum să citesc cărți care aparțin literaturii horror. În primul rând, din cauza sentimentului de frică pe care îl ai atunci când citești sau urmărești o scenă sângeroasă, în al doilea rând, crezând că nu voi înțelege niciodată semnificațiile ascunse din spatele cuvintelor. Apoi, am început să citesc ,,Interviul”, carte scrisă de Cosmin Baiu și publicată la Editura Neverland.

Dacă sunteți fani ai genului horror, sunt absolut convinsă că această carte va fi pe placul vostru. O recomand chiar și începătorilor, ca și mine, care sunt intrigați de acest gen și ar vrea să aibă un punct de pornire. Este prima carte a lui Cosmin Baiu pe care o citesc, însă cred cu tărie că voi continua să îi urmăresc activitatea. Scriitura lui este fascinantă.

Pentru un începător în literatura horror, primele pagini mi s-au părut ireale și eram convinsă că nu voi putea continua lectura. Nu înțelegeam sensul întâmplărilor și nu puteam ține pasul cu acțiunea alertă a cărții. Însă, atunci când am descoperit pasaje în care m-am regăsit într-o oarecare măsură și am început să înțeleg semnificațiile ascunse printre rânduri, lectura a devenit mai ușoară și am parcurs restul cărții cu sufletul la gură.

Subiectul cărții se concentrează pe drumul făcut de domnul C, personajul principal, pentru a ajunge la un interviu. Pe acel drum, C se intersectează cu diverse personaje fantastice și are parte de nenumărate evenimente mai puțin plăcute. Toate acestea reprezintă piedicile pe care C trebuie să le treacă pentru a ajunge la locul și timpul potrivit. În carte sunt reflectate cutumele oamenilor în general, și modul în care personajul principal duce o luptă continuă pentru a participa la un test pe care îl consideră scopul principal în viață.

Acest interviu este singura șansă de a da un sens vieții sale. În cazul în care nu este acceptat, devine un paria al societății, un om care nu se deosebește cu nimic față de ceilalți. Întrebarea evidentă care se pune acum este: Ce reprezintă cu adevărat acest interviu și cu ce anume îl ajută pe C? Răspunsul la această întrebare se află în paginile cărții și sunt convinsă că nu vreți să vi-l povestesc eu. Astfel că, vă las să îl descoperiți singuri.

Mi-a plăcut modul în care autorul a construit povestea, acțiunea fiind mai alertă cu fiecare capitol pe care îl parcurgeam. De asemenea, după primele capitole mi-am conturat în minte o idee privind finalul, însă nu a fost nici pe departe așa cum mă așteptasem eu. A fost chiar mai interesant.

Mi-a plăcut modul în care povestea m-a făcut să mă simt. Nu mi s-a părut dificil să mă pun în locul personajului, deoarece, descoperind întâmplări din viață prin care am trecut chiar și eu, am simțit că fac parte din poveste. De asemenea, am rezonat cu lupta interioara a lui C și cu fricile pe care acesta le avea. În această carte am descoperit și fragmente privind obiceiurile puțin ciudate ale oamenilor din viața reală, bineînțeles, transpuse într-un mod distorsionat, dar fără să își piardă sensul.

Dacă în alte cărți autorul preferă să ofere o introducere cititorului, în cartea ,,Interviul” Cosmin Baiu îl sfătuiește pe acesta să nu citească nota autorului până nu finalizează lectura, plasând acest mini capitol la finalul cărții. Acest mod de abordare mi s-a părut foarte interesant, deoarece autorul a oferit explicațiile suplimentare de care aveam nevoie după lectură și mi-a confirmat anumite bănuieli pe care le aveam cu privire la sensul unor pasaje.

În final, aș vrea să menționez că această carte mi-a deschis apetitul pentru literatura horror. Dacă până acum aveam dubii privind cărțile de acest gen, acum nu mai am nici o îndoială. Cosmin Baiu a reușit să transforme un banal interviu în ceva suprarealist, cu accente horror, totul fiind legat de un singur om a cărui singur scop este acela de a participa la testul vieții sale. Lectură plăcută!

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții INTERVIUL?

Vezi toată lista de cărți scrise de Cosmin Baiu sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA INTERVIUL CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Interviul
Autor: Cosmin Baiu
Editura: NEVERLAND
Nr. Pagini: 250
Publicată la 7.04.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”Mesagerii Mamei Pământ” de Eliana Corina Ioniță

Vă salut cu bucurie, dragilor! Sunt fericită că natura începe să ne îmbrățișeze iar călduros și, în curând, vom citi în aer proaspăt. Până atunci, mai vin spre voi cu recomandări de volume care merită citite. Săptămâna aceasta am descoperit o carte revelatoare....

Recenzie “P.S: Îmi placi” de Kasie West

Recenzie “P.S: Îmi placi” de Kasie West

Ca orice adolescentă,Lilly About se confruntă cu drama de liceu. Atunci când pășește în curtea liceului ,singura sa dorința este să se teleporteze cât mai departe de Cade Jennings. Cade este cel mai popular băiat din liceu,chipeș dar arogant,joacă în echipa de...

Diana Cornila este redactor Booknation.ro de 452 zile și a scris până acum 45 articole. Se află pe poziția 13 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Cornila aici.