Recenzie ”Jocurile foamei” de Suzanne Collins

Autor: Suzanne Collins
An apariție : 2013
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 312
Recenzie de Andra Dombrovschi
Publicată la September 8, 2017

V-ați imaginat vreodată cum ar fi să trăiți în Panem? Singura parte din America de Nord încă locuită după apocalipsă? Dacă răspunsul este nu, Jocurile Foamei, de Suzanne Collins trebuie cu siguranță să intre în lista voastră de lecturi obligatorii!

În această carte vom descoperii alături de Katniss un tărâm în care lupta pentru supraviețuire se află pe primul loc. În fiecare an, sunt organizate faimoasele si dureroasele Jocuri ale foamei, în cadrul cărora, sunt aleși un băiat și o fată din fiecare district dintre cele doisprezece existente acum (candva treisprezece). Întamplarea face ca Primrose Everdeen să fie cea aleasă din districtul 12, dar Katniss, precum o soră iubitoare și protectoare, se anunță drept voluntar, știind foarte bine că sora ei nu ar fi supraviețuit. Astfel, cei 24 de tineri, sunt duși la Capitoliu, un oraș bogat ce stăpânește toate districtele(un fel de capitala) și aruncați în jocul ce le poate lua viața din primele minute.

Singura metodă de a supraviețui acestui joc nemilos este de a-l câștiga. Toți ceilalți tineri cu vârstele cuprinse între 12 și 18 vor muri. Câștigătorul v-a aduce glorie districtului și familie sale, fiind recompensat din plin. În ultimii ani, nu a mai existat vreun câștigător din acest district. Șansele erau mici, fiindcă mentorul pus la dispoziția concurenților era beat sau mahmur 24/7.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Suzanne Collins.

Speranța este singurul lucru mai puternic decât frica.

Daca doriți să știți cum se va termina totul, trebuie cu siguranță sa citiți cartea.

Să ai ochi pentru frumusețe nu este același lucru precum slăbiciunea. Exceptând când este vorba de tine.

Am lecturat romanul lui Suzanne acum 2 ani, și de atunci, dragostea mea pentru această carte și serie nu a scăzut nici un pic! Autoarea m-a ținut în suspans mereu..nu puteam să las cartea din mână nici o clipă, fiindcă intensitatea acțiunii se ridica la cote maxime. Este prima carte din trilogia cu același nume, urmată de Sfidarea & Revolta, cărți la fel de bune precum prima.

Nu uiți niciodată persoana care a fost ultima ta speranță.

Recomand această carte tuturor iubitorilor de romane distopice și young adult. Sper că v-am făcut curioși, și până data viitoare vă urez cu multă căldura să aveți lecturi cât mai frumoase!