Recenzie Jocurile Foamei: Revolta de Suzanne Collins

Autor: Suzanne Collins
An apariție : 2011
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 339

2011-collins-suzanne-jocurile-foamei-3-revolta-ed-a-ii-a-ed-nemira-fScriitoarea americană Suzanne Collins, după doi ani de lucru la ultimul volum al trilogiei „Jocurile Foamei”, lansează „Revolta”, în 2011, roman ce apare într-o ecranizare de excepţie, în două părţi; prima în 2014, urmând, ca spre sfârşitul lui 2015, să apară cea de-a doua.

Revolta se declanşează ca o urmare a acţiunilor lui Katniss Everdeen, după ce aceasta participă pentru a doua oară la Jocurile Foamei, iar sub ameninţarea tributelor din arenă, scurtcircuitează câmpul de forţă care se destramă, spre panica locuitorilor din Capitoliu şi spre încurajarea rebeliunii din districte, ce pornesc răsturnarea autorităţii supreme.  Arena era locul în care adolescenţii din cele douăsprezece districte supuse erau obligaţi, în urma unei extrageri, să lupte până la moarte.

Tributele sunt în pericol de a sfârşi odată cu arena; o parte  din oameni sunt capturaţi de aeronavele Capitoliului, printre care şi Peeta.  El este băiatul din Doisprezece îndrăgostit de fata din foc, Katniss, care este salvată de trădătorul-şef al Creatorilor de Joc, Plutarh, împreună cu ceilalţi camarazi ai ei.

Vestea că Districtul 13 există chiar şi după distrugerea lui, în subteran, cu o tehnologie avansată şi posibilităţi de război, provoacă revolte în masă în districte, soldate cu pierderea a mii de vieţi. Katniss trebuie să îl înfângă o dată pentru totdeauna pe preşedintele Snow şi să pună capăt haosului. Ea trebuie să fie simbolul rebeliunii, arma împotriva subjugării; astfel se naște Gaiţa Zeflemitoare.

Fie ca sorţii să fie întotdeuna în favoarea voastră!

Revolta” este diferită de volumele anterioare; este o mai mult o „carte de război”. Nimic nu pare în regulă în viaţa lui Katniss; Peeta şi-ar fi riscat viaţa pentru ea, iar acum nu este decât o unealtă a Capitoliului. Preşedinta din Treisprezece, Alma Coin, îi periclitează fiecare decizie, iar ea este folosită doar pentru prop-uri. Totul se schimbă când eroina intră oficial în luptă.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Suzanne Collins.

Cu multe pierderi, rebelii ajung în inima puterii domnitoare şi îşi salvează cauza, preluând controlul. Înainte de executarea publică a lui Snow, liderii rebeliunii ţin o conferinţă; mulţi vor să răzbune pierderea copiilor care au luptat în arenă pe viață și pe moarte. Doar de Katniss depinde luare deciziei, dar ea trebuie să îşi amintească mai întâi cine este adevăratul inamic. Oare va vrea ca în viitor să urmărească Jocurile Foamei sau va vrea să îşi crească copiii linişită cu Peeta în Districtul 12 de abia reconstruit? În dragoste şi în război, totul este permis?

„Mockingjay” nu este doar titlul romanului, este un mod de viaţă pentru pionii ce luptă în Jocuri în care supravieţuirea este prioritară. Katniss dovedeşte că această faţă întunecată a lumii poate fi luminată de alegeri corecte şi imparţiale, prin curaj şi încredere.