Recenzie “La Medeleni” de Ionel Teodoreanu

de | sept. 23, 2022 | Beletristică, Literatura Română, Recenzii cărți

🔥 CARTEA LA MEDELENI ARE REDUCERE PE:

Am revenit la Teodoreanu, așa cum revii la un prieten bun și loial. Un prieten pe care deși nu-l vizitezi zilnic, știi că e acolo și e gata mereu să-ți țină companie, să te asculte și să-și împartă cu tine păsul. Îmi era dor de duioșia, tandrețea și sentimentalismul lui. Are Teodoreanu un fel al scrierii inegalabil, confundabil poate doar cu Drumeș.

“La Medeleni” conține 3 volume, fiecare reprezentând o etapă din viața protagoniștilor.

Primul volum intitulat “Hotarul nestatornic” (207 pagini) prezintă copilăria celor trei personaje principale: Olguța, Dănuț și Monica. Aceasta se desfășoară la Medeleni. Cei doi frați Dan și Olguța sunt mereu în confruntare și concurență. Monica este adusă în casa lor, după ce rămâne orfană, înfiată deci de familia Deleanu. Aici observăm caracterele diferite ale celor trei copii și crearea trăsăturilor definitorii ale personalității lor. Olguța este ageră și șmecheră, Dănuț este gelos și mereu cu ochii pe cele două fete, iar Monica este bunătatea întruchipată.

În “Drumuri” (367 pagini) îi descoperim pe cei trei protagoniști în adolescență. Monica este îndrăgostită de Dănuț, care în această perioadă studiază la București, locuind la unchiul său. Dănuț are la rândul său aventuri cu femei mai mari ca el și-și trăiește adolescența. Excentrica Olguța nu întârzie nici ea să se evidențieze printr-un caracter mai neordinar.

Dacă îți place recenzia cărții LA MEDELENI, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Ionel Teodoreanu

Ultimul volum “Între vânturi” (271 pagini) ni-i prezintă pe cei trei protagoniști la maturitate. Dănuț și Monica se căsătoresc. Olguța are o dragoste față de un soldat rus, Vanea.

Citind acest roman ești dus involuntar cu gândul la propria copilărie. Îți aduci aminte cu melancolie de șotiile făcute, de inocența cu care priveai totul în jurul tău, dar și de casa părintească și ulița din satul natal.

Subiectul romanului este unul simplu, însă în aceeași timp unul deosebit. Cât de frumos sunt descrise primele sentimente de dragoste! Fără îndoială Teodoreanu a fost un romantic incurabil. Dar și legăturile de familie au aici un loc de cinste. Cred că este opera în care Teodoreanu a exprimat la superlativ dragostea pentru valorile naționale, pentru plaiul natal, pentru moldovenii lui dragi, pentru graiul moldovenesc.

Deja în curs de lectură “Bal mascat”.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA LA MEDELENI CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: LA MEDELENI
Autor: Ionel Teodoreanu
An apariție : 2009
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 845
Gen Literar: Literatura romana
Vizualizari recenzie: 2835

Alte recenzii de la Ionel Teodoreanu:

Recenzie „Satantango” de Lazslo Krasznahorkai

Lazslo Krasznahorkai își amplasează povestea într-o comunitate izolată, ruptă de lume, de progres, de civilizație, o lume aflată într-o stare accentuată de degradare. Atmosfera este sufocant de apăsătoare și acest lucru este amplificat și de vremea mohorâtă,  o...

Recenzie „Povestea lui Casey Han” de Min Jin Lee

Nu sunt la prima întâlnire cu autoarea. Am devorat Pachinko care m-a purtat într-o lume și o epocă foarte diferite de ceea ce trăiesc și care m-au captivat de fiecare dată. Recunosc că abia așteptam Povestea lui Casey Han căreia nici măcar n-am avut curiozitatea să-i...

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 527 zile și a scris până acum 211 articole. Se află pe poziția 6 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!