Recenzie “Legenda” (Legenda #1) de Marie Lu

Autor: Marie Lu
Editura: Booklet
Nr. Pagini: 320

Legenda, Marie LuÎn primul rând trebuie să felicit Editura Booklet fiction pentru sigla aleasă de ei. În al doilea rând trebuie să recunosc că modelul coperţii pentru volumul Legenda nu este întocmai cel mai inspirat. Fiind mare fană a coperţilor viu colorate şi în funcţie de acestea alegându-mi cărţile în primul rând, aş fi trecut mai mult ca sigur peste volumul Legenda fără să-mi doresc să-l am în raft dacă nu aş fi auzit vorbindu-se atât de des despre el. Cu toate că merită să cumperi o carte de la această editură numai de dragul de a vedea sigla.

Trecând peste hibele mele cu coperţile drăguţe, despre autoarea Marie Lu şi ale sale romane am citit pe diferite bloguri. N-am avut însă răbdare să mă apuc de serie în engleză când sunt atâtea şi atâtea serii publicate în limba română deja, deci am preferat să aştept. Şi mulţumesc Booklet fiction că nu m-a lăsat prea mult să aştept.

Seria Legenda cuprinde trei volume: Legenda, Geniul şi Campionul şi în ceea ce mă priveşte trebuie să recunosc că primul volum mi-a picat cu tronc dat fiind faptul că nici “geamănul meu” somnul nu a reuşit să mă desprindă de carte până nu am ajuns la final. Am păşit într-o nouă lume distopică, dată peste cap, cu o conducere dornică să-şi exercite puterile şi să-şi folosească cetăţenii pe post de cobai. Am păşit cu paşi repezi în lumea lui Day şi a lui June şi m-am ataşat de personajele principale de la început. Şi de ce să nu o fi făcut!?

Îl cunoaştem întâi pe Day care nu este cel mai periculos infractor din ţară, ci cel mai căutat. După ce a picat Examenul şi a scăpat din Lagărul unde fusese trimis, Day a ajuns pe străzi, unde şi-a început propria bătălie împotriva sistemului. Din umbră încearcă să-şi ajute familia (mama, fratele mai mic, Eden şi fratele mai mare, John) cât mai mult posibil şi veghează asupra lor, mereu cu teamă că vreun membru al familiei ar putea contracta unul din virusurile ce lovesc Republica Americană în mod regulat. Singurul companion este Tess, o orfană cu talente de vraci care-i păzeşte mereu spatele.

O cunoaştem apoi pe June, singurul copil al Republicii care a reuşit să treacă Examenul cu maximul de puncte, 1500. Studentă în ultimul an la o universitate destinată celor cu vârste începând de la şaisprezece ani, la doar cincisprezece ani ai săi, June nu este doar un geniu ci şi un ghimpe-n coaste pentru fratele ei, Metias, căpitan în patrula Republicii. Orfani, Metias este tutorele căruia îi revine dreptul de a-i tempera ieşirile lui June şi de a o pune la locul ei când exagerează cu dorinţa ei de a deveni un viitor agent mai bun decât infractorul Republicii.

Ce se întâmplă însă când copilul de geniu, giuvaierul Republicii şi cel mai căutat infractor al ţării ajung faţă-n faţă?

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Marie Lu.

După cum spuneam, m-am ataşat de personaje încă din primele pagini. Faptul că Day, în ciuda pericolului permanent în care se află, continuă să vegheze asupra familiei lăsate în urmă, nu te poate lăsa să treci nepăsător. Iar legătura sa cu Tess este una la fel de puternică ca cea frăţească. În partea opusă avem legătura frăţească dintre June şi Metias, un Metias dedicat surioarei sale, şi o June care în ciuda deselor sale rebeliuni, nu-şi sfidează fratele.

Tinzi să simpatizezi atât de mult cu personajele principale, încât atunci când Day îl omoară pe Metias, într-una din acţiunile sale de a face rost de antidotul epidemiei, mai că uiţi că totul e ficţiune. Cauţi pagină după pagină dovezi care să-ţi dovedească că totul a fost o înscenare, că Day este acelaşi tânăr preocupat doar de binele familiei sale, iar June încă îl are pe Metias, singura ei familie.

Legenda este acea poveste care te acaparează total şi în paginile căreia se ascund cele mai perfide motive şi intenţii omeneşti.

Marie Lu ne poartă în povestea lui Day şi June dintr-o lume perfidă, unde duşmanul se ascunde în spatele unei măşti a prieteniei, iar paşii îţi sunt mereu supravegheaţi.  Dacă în lumea măştilor June şi Day sunt prieteni sau duşmani, asta rămâne de descoperit de fiecare cititor.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii