Recenzie „Merele nu cad niciodată” de Liane Moriarty

de | oct. 31, 2023 | Recenzii cărți

Sincer, am ales „Merele nu cad niciodată” pentru că avea referințe despre tenis și pentru că este scrisă de Liane Moriarty. Probabil o cunoașteți din cărțile ei precedente și știți cât de talentată este. Îi place să jongleze cu elemente de thriller, dar mereu introduce tema familiei, al abuzului și drama, având mereu un as în mânecă cu care șochează. Eu îi cad în capcană de fiecare dată, însă îmi place să mă las „păcălită”.

Membrii familiei Delaney se iubesc foarte mult – doar că uneori vor să se ucidă între ei… Dacă mama ta ar dispărea, ai anunța poliția? Chiar dacă suspectul numărul unu ar fi propriul tău tată? Familia Delaney reprezintă un reper în comunitate. Părinții, Stan și Joy, sunt invidiați de toți prietenii. Sunt imbatabili pe terenul de tenis, iar dincolo de el chimia lor este palpabilă. Cei patru copii – Amy, Logan, Troy și Brooke – au fost și ei vedete ale tenisului, însă niciunul nu a rămas fidel acestui sport.

După 50 de ani de mariaj, Stan și Joy își vând faimoasa academie de tenis și sunt gata să înceapă ceea ce ar trebui să fie vârsta de aur a vieții lor. Într-o noapte, o străină pe nume Savannah bate disperată la ușa lor, după o ceartă aprigă cu iubitul ei. Soții Delaney sunt mai mult decât fericiți să-i ofere sprijinul de care are nevoie. Măcar de ar fi vrut doar atât…

Pentru că se bazează mereu pe dramele de familie, poveștile ei sunt un deliciu în care poate mulți se regăsesc. Este imposibil să nu fi simțit niciodată tristețe, ură, indivie sau gelozie, așa că aceste trăiri prind contur atunci când familia are acest talent de a le potența. Știți vorba de duh – familia reușește de multe ori să scoată tot ce este mai rău din tine, pentru că nu ti-o alegi.

„Merele nu cad niciodată” vorbește mult despre moralitate și despre loialitate, chiar și în sânul familiei. Vorbește despre alegeri și despre independență, chiar dacă familia te dorește într-un anumit mod cu care tu nu rezonezi. Atunci când Joy Delaney lipsește, copiii săi nu știu dacă să anunțe poliția, pentru că aceasta nu avea o relație tocmai bună cu tatăl lor și acest lucru l-ar transforma clar în suspect. Evident, după ce lucrurile încep să se așeze, secretele lor vor ieși la iveală, așa cum se întâmplă mereu în cărțile Thriller.

Fiind o dramă de familie, autoarea scoate în evidență părțile dramatice și negative, presărând din când în când și lucuri pozitive, dar nu suficient pentru a îndulci situația. Aparențele înșeală și acest lucru se aplică și în cazul familiei Delaney, care doar pare fericită. Comedia se îmbină cu drama și cu elementele de suspans iar Liane ne povestește despre viață așa cum știe ea mai bine.

Titlu: Merele Nu Cad Niciodată
Autor: Liane Moriarty
An apariție : 2023
Nr. Pagini: 608
Gen Literar: Actiune, aventura
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 2815

Alte recenzii de la Liane Moriarty:

Recenzie ”Ceva în apă” de Catherine Steadman

Titlul cărții „Ceva în apă” de Catherine Steadman este promițător și te îndeamnă la investigații mai aprofundate. Sugerează o poveste plină de mister și tensiune. Și chiar de asta dai. Cartea urmărește povestea unui cuplu de tineri însurăței care se bucură de luna lor...

Recenzie ”Copacii” de Percival Everett
Recenzie ”Copacii” de Percival Everett

”Copacii” de Percival Everett este un roman șocant în care o serie de crime brutale se petrec mai întâi în orașul Parale din Mississippi și apoi în toată America. Nici nu pot descrie cât de mult mi-a plăcut cartea asta, fără să par o ciudată, având în vedere temele pe...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 26 zile și a scris până acum 551 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.