Recenzie O viaţă de rezervă de Jodi Picoult

by | Apr 26, 2015 | Beletristică, Familie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA O VIAŢĂ DE REZERVĂ ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

322989Nu m-am întrebat niciodată până acum care este cel mai des întâlnit eveniment sau personaj din viața noastră reală care inspiră sau au inspirat sutele de autori care au influențat literatura universală sau contemporană . Dar după ce am terminat de citit și ultima pagină din O viață de rezervă, mi-am răspuns singură, pronosticând că viața de familie, evenimentele și relațiile între membrii unei familii sunt subiectele care inspiră cel mai adesea un scriitor. Pe de o parte pentu că fiecare familie are povestea ei, unică și originală care poate deveni subiect de roman și pe de altă parte numărul aestor povești din jurul nostru este atât de mare, plaja alegerilor este uriașă, din simplu motiv că fiecare dintre noi suntem copii cuiva, care la rândul lor au fost sau sunt încă copii cuiva și tot așa până când fiecare dintre noi devenim purtătorii unor povești care cu talent scriitoricesc se pot transforma în romane de succes.

O viață de rezervă este un astfel roman despre familie, și aproape că aș fi scris acest cuvânt cu majuscule dacă nu ar fi arătat inestetic la redactare. Jodi Picoult pune în mâinile cititorilor un roman răvășitor, care abordează un subiect moral care cu siguranță va ridica cel puțin o întrebare fiecăruia dintre cei care vor citi cartea.

Anna, Kate și Jasse sunt trei frați cu un tată căpitan de pompieri și o mamă avocat. Dintre ei trei Kate este cea mai mare, primul copil așadar născut din multă dragoste și dorința oricărui cuplu tânăr de a-și întemeia familia mult visată. Însă destinul fetiței abia născute avea să le determine apariția în lumea oamenilor mari și a următorilor frați, pentru că Kate s-a născut cu o formă de leucemie și pobleme de sănătate care implicau pentru a-i salva viața transplant și transfuzii de sânge de la persoane compatibile sută la sută. Medicii oncologi care s-au ocupat de cazul ei le-au sugerat părinților Sara și Brian că programarea genetică a unui alt copil care să îi asigure lui Kate celulele albe de care avea nevoie pentru a se vindeca, este soluția cu cele mai multe șanse de succes în cazul fetiței lor. Însă din nefericire pentru cei doi părinți, deși direct de la nașterea Annei, copilul pogramat genitic pentru a-și salva sora mai mare, i s-au recoltat celule și sânge din cordonul ombilical, Kate nu s-a însănătoșit, au apărut alte probleme de sănătate care au dus la decizia transplantului de măduvă pe care Anna trebuia să îl facă mai târziu pentru a-i mări șansele la viață surorii ei.

Jodi Picoult pornește intriga romanului din momentul în care Anna la cei treisprezece ani ai săi pășește în cabinetul unui avocat tânăr pentru a-și da în judecată părinții care o obligau fără să se gândească dacă ea își dorește cu adevărat să își supună corpul la tot felul de intervenții medicale în numele salvării de la moarte a surorii mai mari. Așadar Anna va decide să obțină o hotărâre judecătorească care să o protejeze de astfel de intervenții. Însă autoarea păstrează suspansul adevăratei motivații până aproape de finalul romanului, iar asta nu va face decât să sporească și mai mult dramatismul și empatia cititorului cu personajul.

O viață de rezervă este o carte despre alegerile pe care un părinte trebuie să le facă pentru copilul său, despre ceea ce crede el că este moral și just pentu a-și salva copilul și a îi da șanse să trăiască, despre ce este și ce nu este etic atunci când vine vorba despre medicină și dreptul la viață a unei ființe în detrimentul alteia, despre cum un părinte se poate rupe sau nu în bucăți pentru a nu îi lăsa lipsiți de iubire și suport emoțional pe ceilalți copii care fără voia lor  ajung pe un plan secund.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Jodi Picoult

Finalul romanului a fost pentru mine neașteptat, nu aș fi ghicit niciodată care va fi destinul celor două surori Anna și Kate, deși recunosc că după fiecare capitol îmi imaginam că familia Fitzgerald va scăpa de sub semnul morții prevestite și vor putea petrece împreună toți cinci, zile superbe pe plaja Antlanticului.

Romanul O viață de rezervă este scris cu multă sensibilitate și ridică multe întrebări în ceea ce privește libertatea noastră de decizie care poate influența viața celor de lângă noi, este un roman modern care va emoționa cu siguranță mai ales cititorii care au calitatea de părinți.

Lectură plăcută !!

Titlu: O Viaţă De Rezervă
Autor: Jodi Picoult
An apariție : 2008
Editura: RAO
Nr. Pagini: 448
Publicată la 26.04.2015

Jodi Picoult pune în mâinile cititorilor un roman răvășitor, care abordează un subiect moral care cu siguranță va ridica cel puțin o întrebare fiecăruia dintre cei care vor citi cartea.

Recenzie “Până la ultima suflare” de Jennifer L. Armentrout

Frumoasa noastră serie "Apocalipsa elementelor" a ajuns la ultimul său volum și sunt foarte tristă să vă vorbesc despre finalul acestei povești. Sunt super îndrăgostită de tot universul creat de Jennifer, dar mai ales de personajele sale și consider că a pus foarte...

Recenzie „Înainte de noi” de Anna Todd

Recenzie „Înainte de noi” de Anna Todd

Seria After nu se încheie cu volumul După ce am găsit fericirea, care este doar finalul poveștii dintre cei doi. Înainte de noi este un prequel al relației dintre Tessa și Hardin. Dar ceea ce îl face special este perspectiva narativă a lui Hardin asupra întregii...

Recenzie „După ce am găsit fericirea” de Anna Todd

Deși seria After nu este preferata mea din toate timpurile, După ce am găsit fericirea este un volum cu adevărat reușit. După finalul abrupt din volumul trei, care i-a dat viața peste cap lui Hardin, asistăm la noi drame în viața personajelor. Sentimentele...

Florentina Turcanu este redactor Booknation.ro de 2123 zile și a scris până acum 92 articole. Se află pe poziția 13 din 146 de redatori, fiind astfel un redactor în creștere. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Florentina Turcanu aici.