Recenzie Ochiul căprui al dragostei noastre de Mircea Cărtărescu

Autor: Mircea Cărtărescu
An apariție : 2012
Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 202

O colecţie reuşită de povestiri, eseuri şi articole publicate de-a lungul timpului în antologii şi reviste de prestigiu din Suedia, Germania, Austria şi România.

Este dedicat cititorilor cu o anumită pregătire.

Pe oricine aţi ruga să vă numească un scriitor român contemporan, puteţi fi sigur că acela va fi Mircea Cărtărescu. Este vocea cea mai proeminentă a literaturii române actuale. Deşi prin caracterul său şi-a atras mulţi contestatari, scrierile lui Cărtărescu au o calitate greu de negat.  Dovadă a acestui fapt stau numeroasele premii naţionale şi internaţionale primite de autor de-a lungul timpului.

Apărut în anul 2012 la editura Humanitas (cu care autorul are contract de exclusivitate), volumul Ochiul căprui al dragostei noastre reuneşte povestiri, eseuri şi articole publicate de-a lungul timpului în antologii şi reviste de prestigiu din Suedia, Germania, Austria şi România. Temele abordate variază de la povestea poetului Ovidiu la istoria fabuloasei insule Ada-Kaleh (o victimă colaterală a construirii Porţilor de Fier), de la amintiri dureroase din copilărie la basme psihanalitice, de la mărturisiri personale la evocări ale poeţilor dispăruţi.

Melancolia, regretul, senzația că vremurile trecute şi lucrurile răpite nu se mai întorc domină întreaga carte. Personal, am fost atrasă cel mai mult de istoria insulei scufundate comunişti: Ada-Kaleh – un paradis plutitor care şi-a găsit sfârşitul în apele Dunării. Însă, toate textele sunt deosebite… Cărtărescu fiind recunoscut pentru lirismul ce este caracteristic chiar şi prozelor sale (oare putem spune că scoate poezie din piatră seacă?).

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Mircea Cărtărescu.

Per total, Ochiul căprui al dragostei noastre este un volum reuşit ce reuşeşte să stârnească emoţie cititorului. Totuşi, tind să recomand această carte cititorilor care au o anumită pregătire, un anumit grad de elevare şi poate de familiarizare cu opera cărtăresciană.