Recenzie ”Orbi” de Petronela Rotar

by | Oct 21, 2020 | Lecturi Motivaționale, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ORBI ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Am fost curioasă să citesc cartea „Orbi” încă de când am auzit de ea. Dintr-un motiv sau altul, acum am considerat că este cel mai bun moment. Și ceea ce am descoperit în carte m-a determinat să iau anumite decizii în propria viață. Cred că poate să fie considerată o adevărată ședință de terapie.

Povestea înfățișează o relație defectuoasă din care fac parte Alexa, o femeie nesigură pe propriile puteri și Călin, un bărbat dependent de alcool. Petronela Rotar reușește să surprindă un fragment din viața reală. Acest subiect este unul de actualitate și cred că sunt multe femei care se vor regăsi în situațiile prin care trece și personajul feminin din carte.

Alexa și Călin s-au cunoscut la mare, în vacanță. Apropierea lor a fost inevitabilă, deoarece ambii încercau să se vindece după o relație care le-a produs doar suferință. Singura diferență dintre ei a fost faptul că Alexa s-a rezumat la liniștea oferită de natură, pe când Călin a preferat distracțiile și alcoolul. Însă, Alexa a fost orbită de fluturașii din stomac și nu a recunoscut toate semnalele de alarmă pe care le primea din comportamentul lui Călin.

Relația lor este una tumultoasă. Se iubesc, se ceartă, se despart, apoi o iau de la capăt. Astfel că, Alexa se simte prinsă într-un cerc vicios din care nu poate scăpa. În momentul în care comportamentul lui Călin față de ea se schimbă brusc, deja este mult prea târziu. Tot ce își dorește atunci este să aibă un moment de liniște. Dar acest lucru nu este posibil. Ce mai e de făcut atunci?

Povestea poate părea absurdă pentru persoanele care nu au trecut prin acest tip de relație. Aici nu există personaje slabe și personaje puternice, ci personaje care aleg cu sufletul și nu rațional. Motivele pentru comportamentul lor sunt explicate clar în această carte și cred că ajută foarte mult cititorul în a înțelege exact ce anume a determinat luarea anumitor decizii.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Petronela Rotar

Petronela Rotar a scos în evidență și măsura în care copilăria ne poate afecta viața de adult. În copilărie ne construim tipare cu ajutorul părinților. Și alegem să le urmăm întotdeuana, pentru că părinții reprezintă nucleul existenței noastre. Ei ne formează și ne influențează în sens pozitiv sau negativ, direct sau indirect comportamentul. Exact același comportament ne influențează și relația de iubire din viața de adult. „Noi nu căutăm fericirea în relație. Noi căutăm familiaritatea.”

Ideea principală exprimată în această carte este faptul că suntem orbi în fața iubirii. În momentul în care fluturașii din stomac trec, iar greutățile vieții ni se așează pe umăr, există posibilitatea să ne dăm seama că persoana de lângă noi nu este ceea ce ne doream. Iar în momentul acela intervine dorința de a lupta pentru relație, de a schimba persoana respectivă și de a o modela conform cerințelor noastre. Însă, acest lucru nu funcționează întotdeauna. Iar teama de singurătate și de a porni de la capăt pot reprezenta două motive suficient de puternice încât să ne împiedice să luăm o decizie radicală.

Am încercat să surprind în această recenzie esența cărții și modul în care poate ajuta cititorul. Însă, mesajul transmis de Petronela Rotar este mult prea puternic pentru a putea fi reprezentat în atât de puține rânduri. Tocmai din acest motiv vă recomand să citiți această carte, indiferent dacă vă aflați în situația Alexei, sau nu. Este surprinzătoare. Lectură plăcută!

Titlu: Orbi
Autor: Petronela Rotar
Editura: HERG BENET PUBLISHERS
Nr. Pagini: 240
Publicată la 21.10.2020

Cartea surprinde un subiect de actualitate. Poate fi considerată ca o ședință de terapie.

Recenzie “Mica enciclopedie Lykke” de Meik Wiking

Ca și "Mica enciclopedie Hygge", și "Mica enciclopedie Lykke" mi-a plăcut mult. Deși i-au lipsit ilustrațiile și pozele faine din prima. În fine, asta nu e o problemă. Cartea de dezvoltare personală a fost publicată în anul 2017 și autorul ei este Meik Wiking,...

Recenzie ” Northanger Abbey” de Jane Austen

Rezumat: Tânăra Catherine, de o condiție oarecum modestă, primește oferta făcută de un cuplu vecin, familia Allen, de a petrece împreună cu aceștia câteva săptămâni de vacanță la Bath. Ajungând acolo leagă, cu peripeții și emoții, relații de prietenie cu câțiva...

Recenzie ”Dominic” de Sorin Oprea

Recenzie ”Dominic” de Sorin Oprea

Bună să vă fie inima și sufletul în armonie! Ce se mai întâmplă prin viața voastră nou? Oare mai ieșim și noi la un ceai fizic în următoarele 3 luni sau tot din casă ne scriem? ☺ Dacă vi se pare înfiorătoare situația actuală, vă invit să cunoașteți cu adevărat o carte...

Diana Cornila este redactor Booknation.ro de 324 zile și a scris până acum 40 articole. Se află pe poziția 29 din 153 de redatori, fiind astfel un Redactor Foarte Activ. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Cornila aici.