Recenzie ” Regatul sufletelor pierdute” de Ana-Maria Negrilă

Autor: Ana-Maria Negrilă
Editura: Crux Publishing
Nr. Pagini: 458
Recenzie de Cristian Cărpenaru
Publicată la April 13, 2018
5 (100%) 1 vote

Scris cu o extraordinară pasiune pentru lumea de dincolo de nivelul de percepție și dincolo de forța imaginativă a omului prins în canonicul banal cotidian, romanul ” Regatul sufletelor pierdute” al scriitoarei Ana-Maria negrilă, apărut la editura Crux Publishing, ne înfățișează cu generozitate personajele unui univers exploziv, oarecum neverosimil și totuși posibil.

Prinzându-ne într-o încrengătură de personaje coagulate în jurul unei imense conspirații, autoarea transformă senzorialul într-o armă redutabilă, personajele plimbându-se cu nonșalanță prin anumite ” trupuri de împrumut”, folosind ” sensomemoria” în zugrăvirea luptei dintre metafizica și dialectica unu viitor dominat într-o mare măsură de creaturi ale unor altfel de dumnezei, care cred în privilegiul științei omnisciente de a decide ce și cum în numele tuturor.

Trăgându-și seva existențialismului din Anh (sufletul) și Um (trupul), personajele Ana-Mariei Negrilă trăiesc aproape apoteotic lupta dintre rațional și senzorial, bine și rău, situându-și legitimismul întâmplărilor între lumina Celui Măreț și bezna Demiurgului cel Rău, de aici născându-se pârjolitoarea luptă dintre voință și putință într-un oscilant antagonism în care dualismul conjugării palpită spongiform întrte strigăt și tăcere.

O lume poliedrică, geometrizată de contondentele ambiții colțuroase, prinsă într-o omniprezentă levitație, se naște în romanul ” Regatul sufletelor pierdute” din lumină, atemporalitate și teleportare senzorială, plămădind o intrigă sufocantă și halucinantă într-un iureș de nestăvilit al stilului care clădește, năruie și reclădește o mulțime de întâmplări și răsturnări de situații, pline de vervă, de suculența îndestulătoare ale unor simțiri situate undeva între onirism și reverie ca o prelungire a nemrginitei imaginații.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ana-Maria Negrilă.

O carte acaparatoare.

Iureșul povestiri are un ritm aparte, care pur și simplu te încarcerează în cochilia unor întâmplări palpitante.