Recenzie “Replica” de Lauren Oliver

Autor: Lauren Oliver
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 424
Recenzie de Daniela Gîb
Publicată la September 30, 2017
Recenzie “Replica” de Lauren Oliver

Am ales să citesc Replica de Lauren Oliver datorită reclamei făcute de mai toţi bloggerii de cărţi. Parcă prea multă lume era fascinată de această carte, prea multe şuşoteli şi dezbateri pe la “colţuri”. Odată curiozitatea zgândărită nu am putut să mă abţin din a nu arunca şi eu o privire asupra acestei cărţi “wow”.

În primul rând trebuie să recunosc că este o idee inovativă ce vine din partea autoarei Lauren Oliver. Citind cartea de la început spre sfârşit avem de a face cu Replica Lyra. Citind cartea de la sfârşit spre început aflăm povestea Gemmei. Două poveşti care se întrepătrund prin mâna destinului, demonstrând că erau de fapt două jumătăţi al unui întreg.

Lauren Oliver m-a aruncat într-o lume paralelă unde cele mai groaznice experimente devin realitate. Proiectul clonelor aşa des vehiculat în lumea medicinii prinde viaţă cu ajutorul lui Lauren Oliver într-un volum ce te înfricoşează şi te fascinează în egală măsură.

Aflăm întâi povestea Lyrei, replica născută şi crescută într-un laborator alături de alte sute de replici. Cunoscătoare doar al acestui mediu steril şi alb unde sentimentele sunt inexistente, iar apropierea de alţi semeni constă în înţepături, diagnostic şi lipsă de empatie. Doctorul O’Donnell şi asistenta Emily au fost singurele sufletele exterioare care i-au privit pe replici ca pe proprii semeni. Însă şi ele au fost într-un final îndepărtate. Replicile sunt doar cobia crescuţi în laborator ce nu au dreptul de a trăit o viaţă de om fiindcă ele sunt replici, nu mai departe de a fi considerate simple animale.

Evadarea lui 72, o replică mascul dă însă peste cap rutina plictisitoare de la Heaven. Câteva zile mai târziu, ca la un semnal de distorsiune pornit de dispariţia lui 72, Heaven este atacat şi Heave devine moloz rămas în urma exploziilor. Lyra, printr-un noroc, îl întâlneşte pe 72 şi împreună pornesc în aventura la sfârşitul căreia trebuie să se descopere ca şi indivizi, asta în timp ce înceracă să-şi salveze viaţa.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Lauren Oliver.

Paralel cu povestea Lyrei, o cunoaştem pe Gemma, a cărei copie fidelă Lyra a întâlnit-o în făptura unei replici. Deşi o adolescent, gemma se află pe drumul descoperii secretelor întunecate pe care părinţii par să le aibă cu duiumul. Dorinţa de a nu mai fi minţită şi cocoloşită o poartă pe drumul spre Heaven, locul unde-I va întâlni pe Lyra şi 72 şi odată cu ei, va da startul unui periculos joc experimental menită să nu fie scos la lumnină.

Replica constă într-un joc de-a Dumnezeu, unde oamenii fac experimente pe oameni şi unde ştiinţa este mai presus de empatie. Destine sunt frânte, vieţi azvârlite de pe traiectoria normal, secrete distrugătoare şi omenire în colaps, de toate avem parte în noua povetse semnată Lauren Oliver.

Cum a pornit acest joc experimental? Care este locul Gemmei în toată isprava? Ce se va întâmpla cu Lyra şi 72? Şi dacă şi cine va pune capăt mârşăviei începute la Heaven, vă invit să aflăm citind Replica de Lauren Oliver.