Recenzie „Secretul soțului” de Liane Moriarty

by | Oct 12, 2020 | Beletristică, Literatură Contemporană, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA SECRETUL SOȚULUI ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Liane Moriarty - Secretul soțuluiNiciodată nu am fost dezamăgită de o carte a lui Liane Moriarty. Iar Secretul soțului este atât de bine scrisă, încât nu știu de unde să încep. M-am obișnuit cu stilul obiectiv și ironic al autoarei, cu umorul care se transformă în dramă în doar câteva momente. Personajele sunt foarte bine conturate, iar imperfecțiunea lor te face să le îndrăgești.

Cecilia Fitzpatrick este mama aceea plină de energie care putea face și zece lucruri simultan. Mama aceea care organiza totul până la cel mai mic detaliu. Mamă a trei fete diferite în felul lor, reprezentant Tuperware și multe alte joburi pe lângă, de la bucătar până la organizator de evenimente. Era pregătită pentru orice, mai puțin pentru scrisoarea găsită din întâmplare în pod, semnată de John-Paul, soțul ei, pe care scria „a se deschide după moartea mea”.

Dar ce soție ar putea să aștepte până la moartea soțului ca să deschidă o scrisoare secretă?!

Să fim serioși, era clar că scrisoarea nu era una siropoasă de dragoste, așa că Cecilia a avut motive întemeiate ca să fie îngrijorată. John-Paul se comporta ciudat de la o vreme. Plângea la duș și era distant, iar ea era convinsă c ascundea ceva. Și ce răspuns mai bun ar fi, dacă nu scrisoarea din pod? Atunci când află care este secretul lui John-Paul, lumea ei perfectă și organizată se dă cu totul peste cap.

Rachel Crowley era secretară la școala St. Angela, rămasă singură după ce soțul ei a murit. Fiul s-a căsătorit și are un băiețel, singurul motiv de fericire al femeii. Janie, fiica ei, a murit sugrumată e când era adolescentă. Făptașul nu a fost găsit nici până în ziua de azi, iar Rachel își trăiește viața într-un șir infinit de „ce-ar fi fost dacă”.

„Oamenii credeau că o tragedie te face mai înțelept, că automat te ridică la un nivel spiritual mai înalt, dar ei i se părea că de fapt se întâmplă exact invers. Tragedia te face meschin și dușmănos. Nu-ți oferă clarviziune și o înțelegere mai profundă a lucrurilor. N-a înțeles nimic despre viața asta, decât că viața este arbitrară și crudă, că unii criminali scapă nepedepsiți, în timp ce alții comit o greșeală neînsemnată și plătesc un preț imens.”

Deși nu avea dovezi, ea îl bănuia pe Connor Whitby, ultima persoană cu care s-a văzut Janie. Rachel spunea mereu că privirea lui „de om care minte” trădează multe secrete și că el este cel care i-a răpit fericirea de a-și vedea fiica crescând. Au trecut mai bine de două decenii de la moartea lui Janie, iar Rachel nu-și poate reveni.

Și luptă cu toate forțele pentru ca presuspusul criminal să fie pedepsit.

Tess este o femeie care a crescut în umbra verișoarei ei. Convinsă că suferă de timiditate și anxietate socială, aceasta și-a petrecut întreaga viață alături de Felicity și nu își făcea alți prieteni. Mamele celor două fete erau gemene, însă fiicele lor au devenit mai mult decât atât. Tess este acum căsătorită și are un băiețel. Felicity a fost mereu cea mai bună prietenă a ei, nu doar verișoara.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Liane Moriarty

Însă o singură zi este de ajuns ca să le distrugă legătura. Felicity a avut probleme cu greutatea toată viața ei, însă a făcut un efort și a reușit să ajungă la o siluetă de invidiat în doar câteva luni. Ea și Tess, împreună cu soțul ei, Will, sunt asociați la o firmă de publicitate. Iar lumea lui Tess se prăbușește atunci când Will și Felicity îi mărturisesc că s-au îndrăgostit unul de celălalt.

Nu era dezamăgită de faptul în sine că se iubesc, ci din cauză că femeia care i-a fost alături încă din copilărie este cea care i-a „furat” soțul. Tess decide să plece pentru o vreme la Sidney și să locuiască la mama ei. Nu pleacă fără fiul ei, Liam, pe care îl înscrie la școala St. Angela. Totul decurge bine, asta până când apare Connor Whitby, fostul ei iubit, care o invită în oraș.

Dar cum se leagă poveștile celor trei femei?

Ca să fiu sinceră, asta m-am întrebat și eu în primele o sută de pagini. Treptat, povestea a căpătat sens și nu am mai putut lăsa cartea din mână. Liane Moriarty știe cum să te țină în suspans și cum să treacă de la pasaje liniștite la cele tulburătoare. Misterele vor fi rezolvate, iar prețul pentru greșelile comise va fi plătit.

Secretul soțului este o carte extrem de reușită, la fel de captivantă ca Marile minciuni nevinovate, care te lasă cu gura căscată pe tot parcursul poveștii. Liane Moriarty nu este acea scriitoare de romance, unde totul este roz și siropos. Ea pune accent pe imperfecțiune, pe micile și marile greșeli, pe psihicul uman și pe încercările din viața unui om. Recomand această carte, mai ales dacă vă place suspansul.

Titlu: Secretul Soțului
Autor: Liane Moriarty
An apariție : 2014
Nr. Pagini: 478
Publicată la 12.10.2020

Recenzie: “Jurnalul lui Bridget Jones” de Helen Fielding

Jurnalul lui Bridget Jones (titlul original: Bridget Jones’s Diary) este un roman de Helen Fielding publicat în 1996. Cartea relatează viața lui Bridget Jones, o femeie de 30 de ani, necăsătorită, care trăiește în Londra și lucrează în publicitate. Este scrisă la...

Recenzie ”Inocenții”de Tino Neacșu

Recenzie ”Inocenții”de Tino Neacșu

În adieri și raze de toamnă azi vă fac cunoștință cu trei eroi - Dan, Robert și George – care pornesc în călătoria numită viață. Volumul Inocenții scris de Tino Neacșu prezintă firul vieții pe trei planuri. Cartea cuprinde două părți: Caruselul și Sensul vieții,...

Andreea Stănărîngă este redactor Booknation.ro de 454 zile și a scris până acum 62 articole. Se află pe poziția 22 din 151 de redatori, fiind astfel un Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.