Recenzie “Zborul albinelor” de Sofia Segovia

de | mai 18, 2022 | Beletristică, Familie, Literatură Contemporană, Literatura Universală, Mister, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ZBORUL ALBINELOR ARE REDUCERE PE:

Trebuie să recunosc că nu am citit nicio recenzie până a începe această lectură, dar cumva deja aveam așteptări de la roman. Titlul și coperta cărții stârnește interesul. Am fost curioasă să aflu care este rolul albinelor în această poveste, dar și ce fac portocalele celea pe copertă.

Nana Reja lucrează toată viața sa în calitate de dădacă la una dintre cele mai respectabile familii ale orașului mexican Linares – familia Morales. Ajunsă deja la bătrânețe, aceasta nu-și părăsește locul din balansoar ziua întreagă. Însă, într-o zi Reja este parcă trezită din somn, ea merge spre un pod, unde la adăpostul lui găsește un bebeluș abandonat. Acest bebeluș este un copil neobișnuit, are fața desfigurată, mai exact buzele nu au forma normală, și atunci când este găsit este parcă învelit într-o pătură de albine.

Copilul, deși este privit de unii localnici drept un copil necurat, sărutat de diavol, este totuși primit cu dragoste de familia Morales. Francisco și Beatriz îl adoptă și au grijă de el ca de proprii copii. Simonopio se distinge nu doar prin aspectul exterior, copilul se pare că are un dar special, cel de a simți lucruri care urmează să se întâmple. Astfel Simonopio își salvează familia adoptivă de nenumărate ori.

Figura mistică a lui Simonopio domină acest roman. Ajungi în scurt timp să-l îndrăgești și citești cu sufletul la gură toate aventurile prin care trece acesta de dragul familiei Morales. Și celelalte personaje nu rămân în umbră. Sunt persoane frumoase la chip și la suflet. Excepție face aici figura unui lucrător de pământuri care întruchipează răul cu care luptă protagoniștii.

Pe lângă povestea captivant relatată, romanul înglobează și evenimente istorice. Este vorba de revoluția mexicană de la 1910 -1920 și epidemia de gripă spaniolă din 1918 care a omorât circa 50 milioane de oameni. Este deci o ficțiune istorică, însă este presărată și cu un pic de magie. Și deși nu sunt fană a romanelor în care apare suprarealismul și magia, cartea de față m-a cucerit. Simonopio și cu albinele sale sunt acei prieteni sau îngeri păzitori pe care și i-ar dori fiecare dintre noi.

Stilul autoarei este unul ușor, cursiv și melodios. Mi-a plăcut tonul povestitor al lecturii, deși nu este clar la început cine este naratorul și cine ascultă povestea. Abia pe la sfârșit cititorului îi sunt dezvăluite aceste detalii.

Ți-a plăcut recenzia cărții ZBORUL ALBINELOR?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Sofia Segovia

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ZBORUL ALBINELOR CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Zborul Albinelor
Autor: Sofia Segovia
An apariție : 2022
Editura: SOFIA SEGOVIA
Nr. Pagini: 496
Publicată la 18.05.2022
Vizualizari recenzie: 7608

Recenzie „Castelul de hârtie” de Miranda Cowley Heller

Vreau să vă spun că această recenzie mă găsește extrem de confuză, pentru că eu eram sigură că aleg o carte cu o poveste de dragoste. WRONG!!! Nu am primit în niciun caz o poveste de dragoste, ci o poveste impactantă, șocantă, căreia i-am dat un rating mare pentru...

Recenzie „Șase cocori stacojii” de Elizabeth Lim

Atunci când eram mică, obișnuiam să ascult multe povești la casetofon. Îmi aduc aminte clar când stăteam în bucătărie și mama îmi punea caseta și eu ascultăm fascinată. A fost modul în care imaginația mea s-a dezvoltat și modul în care am cunoscut lumi și personaje...

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 312 zile și a scris până acum 155 articole. Se află pe poziția 6 din 52 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!