Recenzie:”Hippie” de Paulo Coelho

Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 255
Gen Literar: Clasici
Publicată la 24.07.2019
Nota recenzorului: 9/10

ACUM GĂSEȘTI HIPPIE PE:

O să vă rog să aveți răbdare cu mine, pentru că nu am mai citit niciodată Paulo Coelho. Știu, să îmi fie rușine 🙂 Din păcate lista mea de citit este extrem de lungă și greu am găsit loc pentru ceva diferit. Și aici îmi este foarte greu, pentru că trebuie să mă abat de la gusturile mele tradiționale și să încerc ceva nou. Trebuie să am o anumită dispoziție pentru a încerca lucruri noi, dar a venit și timpul să citesc ceva ce îi aparține marelui Coelho 🙂

Am văzut cartea “Hippie” la Gaudeamus 2018 și mi-a captat atenția. Foarte multă lumea roia în jurul său, am înțeles că a fost cea mai vândută carte de la Humanitas și evident trebuia să fiu și eu în trend cu lumea. Nu am încercat nimic ce îi aparține, așa că mi-am făcut curaj și am citit-o pe aceasta, fiind extrem de adulată de public. Neavând cunoștințele necesare pentru a-i face un profil lui Coelho, m-am documentat despre acesta și am înțeles că în fiecare carte el se bazează pe un tipar sau transmite un mesaj cu ajutorul unei teme. Istorie, iubire,artă, de fiecare dată este ceva nou. În “Hippie” vorbim despre călătorie și despre cunoașterea de sine. Ce mi-a plăcut extrem de mult este că Paulo Coelho este personaj și participă activ  la desfășurarea acțiunii. Un mod inedit de prezentare, care m-a făcut să vreau să citesc mai departe cu mare curiozitate.

Cartea este o autobiografie ce redă fidel perioada sa de tinerețe, atunci când era un super hipiot. Trendul este specific anilor 70 și eu și acum folosesc termenul de “flower-power” caracteristic persoanelor mai cu capul în nori, care nu sunt extrem de deranjate de grijile zilnice și trec cu ușurință peste ele. Uneori chiar le invidiez, eu fiind în partea opusă. Până și modul în care se îmbrăcau era atipic, clar diferit de rigorile impuse de moda anilor cu pricina. Acum dacă stăm să ne gândim, se remarcau cu adevărat, ca un întreg, dar mi se pare un trend foarte interesant, ce trebuie explorat mai în amănunt.

Practic în această perioadă tânărul Paulo își caută identitatea și fiind un hipiot convins, străbătea lumea pentru a-și găsi inspirație ce avea să îl transforme în unul dintre cei mai mari autori ever. Pornește din America, ajunge în Orient și chiar în Europa, punctând destinații cheie trend-ului hippie. În Amsterdam o cunoaște pe Karla, o fată extrem de frumoasă, cu flori în păr și cu o personalitate independentă, ce își dorește nespus să ajungă în Nepal. Evident și-a găsit partenerul potrivit și amândoi pornesc într-o super călătorie marcată de experiențe deosebite. Se îndrăgostesc și această dragoste îi rămâne în inima lui Coehlo, ce simte nevoia la tot pasul să ne spună cât de mult a iubit-o.

M-a încântat extrem de mult “Hippie” și mi-a deschis enorm un apetit pentru explorat. Mi-a arătat ce înseamnă să ai curaj să fii diferit, să nu îți pese de ceea ce lumea spune despre tine și să trăiești practic în lumea ta perfectă, unde știi să iubești și să prețuiești fiecare clipă. Mi-a plăcut foarte mult modul în care Coehlo mi-a arătat să pun preț pe clipa de ACUM pentru a nu avea regrete mai departe în viață. Din carte mi-am dat seama că poate unele lucruri voia să le facă altfel, dar îndeamnă cititorul să își urmeze instinctul și inima, indiferent de părerea altora din jur. O recomand cu drag 🙂