Recenzie ,,Abilități de comunicare” de Allan & Barbara Pease

Barbara Pease
An apariție : 2013
Editura: Curtea Veche
Nr. Pagini: 104
Recenzie de Adriana Alexandra
Publicată la August 18, 2017

Allan și Barbara Pease, cei mai de succes autori ai Australiei în domeniul dezvoltării personale și organizaționale, Allan chiar fiind supranumit Mr. Body Language, îți arată, în cartea lor, Abilități de comunicare, tot ce trebuie să știi legat de cum să captezi atenția celor din jur, cum să faci o primă impresie durabilă și bună, cum să convingi oamenii din anturajul tău și nu numai să adere la ideile pe care le ai.

S-a constatat că dorința omului de a se simți important este mai stringentă decât alte necesități fiziologice, cum este foamea, pentru că după ce a mâncat, foamea i-a dispărut. Necesitatea de a se simți important este mai stringentă și decât nevoia de dragoste, pentru că atunci când dragostea este obținută, nevoia este satisfăcută. Este, de asemenea, mai stringentă decât sentimentul siguranței, pentru că atunci când omul se simte în siguranță, siguranța nu mai e pentru el o problemă. Dorința de a te simți important este cel mai puternic imbold constant al omului și una dintre caracteristicile care ne deosebesc de animale. Ea îi face pe oameni să dorească să îmbrace haine de firmă, să conducă mașini scumpe, să-și scrie profesia pe plăcuța de pe ușă sau să se laude cu copiii lor. Este principalul motiv pentru care copiii intră în bandele de cartier. Unii oameni ajung chiar hoți sau criminali pentru a deveni celebri.

Știu că vei spune că este o carte foarte subțire și este imposibil să conțină chiar toate sfaturile de care ai nevoie în domeniul comunicării, dar, te asigur că, în acest caz, calitatea este cea care primează, mergând pe principiul că esențele tari se țin în sticluțe mici.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Allan Pease.

Sunt sigură că și tu ai persoane pe care le admiri pentru talentul lor de a intra într-o situație cu totul nefamiliară și care reușesc să-i angreneze pe ceilalți să converseze, nu-i așa? Presupui că acești oameni au norocul de a beneficia de acea calitate denumită carismă? Ei bine…cum ai reacționa dacă ți-aș spune că această carismă poate fi dobândită, consolidată și perfecționată dacă ai la îndemână informațiile necesare? Eu zic să arunci un ochi în cartea soților Pease să te convingi! 🙂