Recenzie ,,Aiurica în orașul Grăbit – Dezvoltarea atenției și a capacității de concentrare” de Adriana Mitu

by | Apr 23, 2021 | Cărți pentru Copii, Părinți și copii, Psihologie, Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA AIURICA ÎN ORAȘUL GRĂBIT - DEZVOLTAREA ATENȚIEI ȘI A CAPACITĂȚII DE CONCENTRARE PE Editura Diana

Cartea ,,Aiurica în Orașul Grăbit – Dezvoltarea atenției și a capacității de concentrare’’ face parte din colecția ABC-ul poveștilor terapeutice și a fost scrisă de Adriana Mitu, psihoterapeut, autor și formator. Colecția este publicată la Editura Diana și cuprinde cărți care abordează diverse teme precum: cresterea increderii in sine, agresivitatea la copii, dezvoltarea empatiei și multe altele.

Adriana Mitu folosește soluțiile propriilor provocări din copilărie pentru a împărtăși informații valoroase atât pentru copii, cât și pentru părinți. Iubirea față de oameni și curajul de a-și depăși limitele sunt principalele atuuri care au ajutat-o să acumuleze o experiență vastă în formarea și modelarea comportamentului copiilor.

Temele pe care le abordează povestea ,,Aiurica în Orașul Grăbit’’ sunt dezvoltarea atenției și a capacității de concentrare și modul în care lipsa atenției ne poate influența. Aiurica, personajul principal, era o fetiță foarte activă. Aceasta nu reușea să își concentreze atenția pe un lucru pentru mult timp, își pierdea repede răbdarea și nu era atentă la ceea ce făcea în acel moment.

Într-o zi, verișoara ei ,Zvăpăiata, o invită la ea acasă, în Orașul Grăbit. Încă de când începe să se pregătească pentru vizită, Aiurica se comporta la fel de bramburit ca de obicei. Însă, odată ajunsă în Orașul Grăbit, își dădu seama că oamenii de acolo sunt de zece ori mai aiuriți decât ea. Aiurica observă cât de mult o afectează pe ea acest comportament al oamenilor și cum anume se simt persoanele cu care ea interacționează atunci când Aiurica are același tip de comportament. Această revelație o determină să se schimbe total, învățând ce înseamnă atenția și concentrarea.

În ziua de astăzi suntem înconjurați de foarte multe tentații: telefon, televizor, jocuri video, etc. Ca și adulți, ne putem impune anumite restricții, însă copiii sunt ușor influențabili. Tocmai din acest motiv, trebuie să fim un model pentru copilul nostru și să îl învățăm ce este atenția, răbdarea și concentrarea și  cum anume ne influențează acțiunile. Autoarea consideră că este foarte important să nu punem etichete, ci să corectăm comportamente, deoarece există posibilitatea ca un copil să se simtă respins și neințeles.

Am apreciat modul în care autoarea Adriana Mitu a conceput întreaga carte, introducând atât informații pentru părinți, cât și o poveste exemplificatoare și jocuri interactive pentru copii.  Cartea îi implică și pe părinți, conținând sfaturi și indicații pe care aceștia le pot urma pentru a se asigura că informația este clara pentru cel mic.

De asemenea, am apreciat modul în care este îmbinată lectura cu joaca, astfel încât, părintelui să îi fie ușor să capteze și să mențină atenția copilului, dar să îl și implice pe acesta în proces. Ușurința lecturii este dată și de paginile colorate și pline cu imagini. Această carte îi oferă părintelui ocazia de a petrece mai mult timp alături de copil și de a interacționa cu acesta, creând astfel o conexiune unică.

Cred că toate conceptele prezentate sunt de interes pentru un părinte, iar dorința de a contribui într-un mod pozitiv la modelarea comportamentului copilului reprezintă un motiv suficient de puternic pentru a achiziționa cartea ,, Aiurica în Orașul Grăbit – Dezvoltarea atenției și a capacității de concentrare’’. Copiii vor fi încântați! Distractie plăcută!

Titlu: Aiurica în Orașul Grăbit - Dezvoltarea Atenției și A Capacității De Concentrare
Autor: Adriana Mitu
Editura: DIANA
Nr. Pagini: 32
Gen Literar: Carti pentru copii
Publicată la 23.04.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie „Între două fronturi” de Oana David

La ceas târziu, înșir aceste rânduri de suflet fericit. Mă copleșește un sentiment de mândrie pentru simplul fapt că cunosc scriitori contemporani, contemporanii mei, care scriu bine. Și când zic bine, sunt în totalitate îndreptățită să îi declar oameni care au...

Recenzie ”Sărbătoarea continuă” de Ernest Hemingway

Am citit această carte după ce am citit Soția din Paris și a fost un avantaj deoarece eram deja familiarizată cu anumite evenimente și cu multe dintre personajele despre care Hemingway povestește. Soția din Paris este de fapt o replică la această carte în care...

Diana Cornila este redactor Booknation.ro de 476 zile și a scris până acum 52 articole. Se află pe poziția 12 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Cornila aici.