Recenzie ”Amantul japonez” de Isabel Allende

Autor: Isabel Allende
Editura: Humanitas fiction
Nr. Pagini: 296
Recenzie de Cristian Cărpenaru
Publicată la 20.10.2016
4 (80%) 1 vote

Dincolo de statutul de nepoată a fostului președinte chilian Salvador Allende și dincolo de postura de refugiată în Venezuela, acolo unde a trăit cincisprezece ani, din pricina regimului totalitar al dictatorului Augusto Pinochet, cu siguranță că Isabel Allende, născută la 2 august 1945, este una dintre cele mai de succes scriitoare sud-americane, cu numeroase romane publicate, cu zeci de milioane de exemplare vândute, traduceri în nenumărate țări și două ecranizări de succes.

amantul-japonez-3048-2

Romanul ”Amantul japonez” este o carte a iubirii, una care mai mereu oscilează între canonic și nemărginire, între ștreangul regulilor unor închistate societăți și teribila tentație a sfidării în numele unor simțiri care numai pot fi încorsetate.

Povestea se desfășoară pe două planuri: trecut și prezent. Cea din trecut, dintre Alma belasco și grădinarul japonez Ichimei, cea a prezentului dintre Irina Bazili și Seth, nepotul Almei.

Nu este o carte siropoasă, în care abundă feminismul unei lumi în roz, parfumată cu împlinirea viselor de codană, ba dimpotrivă, este o carte în care autoarea împletește realismul istoric cu zbuciumul lăuntric, tropăitul cohortelor de muritori cu particularitatea fiecărui individ, în care capacitatea de a iubi este întotdeauna diferită, proprie și inconfundabilă, dominată parcă de o genetică a sufletului ajustată la trăirile de moment, când te lași cuprins de spuma primului val ce îți iese în cale.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Isabel Allende.

Câteva dintre recenziile întocmite pe la noi, vorbeau despre comercialul din titlul cărții. Nimic mai eronat. Nu există absolut nicio tentativă de a fenta arta în numele comercialului. Nu există subterfugiul jalonării, al redundanței sau al verbiajului, ci doar artă, în forma pe care Isabel Allende se pricepe să o înaripeze cu dozajul necesar de real și ireal în încercarea, zic eu destul de reușită, de a oferi cititorilor giuvaere de povești nemuritare.

O carte bună!

Iubirea are aripi care nu se frâng nicicând.

Poveștile par neterminate.