Recenzie ”Antrenează-ți creierul! Strategii și tehnici de transformare mentală” de Joe Dispenza

Autor: Antrenează-ți creierul! Strategii și tehnici de transformare mentală
Editura: Curtea Veche
Nr. Pagini: 544
Recenzie de Cristina Zegheru
Publicată la 3.04.2019
Acordă o notă

”Antrenează-ți creierul! Strategii și tehnici de transformare mentală” este o carte care nu ar trebui să lipsească din casa niciunei persoane. Joe Dispenza folosește un vocabular îmbogățit cu termeni medicali, dar într-o manieră în care nimeni nu poate afirma ”eu nu am înțeles”. Felul în care pune punctul pe ”i” e vidențiază promptitudinea și siguranța de care dă dovadă atunci când exemplifică fiecare context/situație/opțiune/conjunctură.

Autorul reușește să te introducă într-o lume complexă, și anume, în propria minte, acolo unde nu poți înțelege pe deplin procesele care au loc, dar poți să fii conștient de existența lor și să ”colaborezi” cu propria minte pentru a ajunge la rezultatul dorit.

”Antrenează-ți creierul! Strategii și tehnici de transformare mentală” este o lectură ușoară, captivantă, care îți oferă nu doar informațiile teoretice de care ai nevoie, ci și situații practice care te fac să reții mai ușor fiecare noțiune învățată.

Un bonus adus de autor a fost atunci când a legat ”știința” de ”psihologie” și a exemplificat cu noțiuni simple, dar corecte, legătura dintre psihic, rațiune, suflet și știință (procesele care au loc în momentul în care o emoție negativă/pozitivă poate perturba funcțiile organelor vitale). Joe nu a contestat că rațiunea este separată de trup, astfel încât orice emoție resimțită, orice sentiment care ”stagnează” în mintea noastră influențează în mare măsură buna funcționare a corpului.

La finalul lecturii vei înțelege de ce un ”gând” e răspunzător de accelerarea pulsului, de apariția unei dureri resimțită într-un anumit segment/o presiune accentuată/o senzație de căldură. Simplul tău gând produce eliberarea unor hormoni care îți perturbă nu doar starea de spirit, ci influențează și modificările biologice de care nici măcar nu ești conștient.

”Toate reacțiile din organism, declanșate în egală măsură de gândurile intenționate și de cele involuntare, încep să se desfășoare în spatele conștiinței noastre. Dacă e să ne gândim bine, e șocant să ne dăm seama cât de ample sunt și ce influențe au efetele unor gânduri, conștiente sau nu.”

Acum, că știi toate aceste lucruri, gândește-te bine dacă merită cu adevărat să îți ”alimentezi” mânia, ura, orgoliul, răutatea, răzbunarea, ranchiuna, invidia, nesiguranța, nepăsarea, tristețea, indiferența. În locul lor poți ”sădi” bunătatea, iubirea, sinceritatea, liniștea, loialitatea, calmul, speranța, siguranța, încrederea, voința, perseverența, iar corpul și mintea ta îți vor mulțumi. 🙂