Recenzie „Aventurile lui Tom Sawyer” de Mark Twain

de | apr. 13, 2020 | Beletristică, Cărți pentru Copii, Literatura Universală, Recenzii cărți

🔥 CARTEA AVENTURILE LUI TOM SAWYER ARE REDUCERE PE:

Aventurile lui Tom Sawyer de Mark Twain“Aventurile lui Tom Sawyer” este una dintre cele mai cunoscute și iubite cărți pentru copii scrise de Mark Twain. Alături de “Aventurile lui Huckleberry Finn”, cartea de față este un clasic în literatura pentru copii. Cartea a fost publicată inițial în anul 1876. De atunci a intrat în inimile a milioane de copii și tineri din toată lumea.

Mark Twain a mai scris pe lângă cele două cărți amintite mai sus și „Viața pe Mississippi”, „Broasca săltăreață din ținutul Calaveras”, „Tom Sawyer în străinătate”, „Tom Sawyer detectiv”, „Wilson Zevzecul”, „Străinul misterios”, „Sub cerul liber”.

“Aventurile lui Tom Sawyer” de Mark Twain este o carte minunată ce urmărește aventurile unui băiețel

Povestea are loc într-un orășel fictiv inspirat după orașul în care a trăit autorul însuși. Personajul principal, Tom Sawyer, locuiește cu mătușa sa Polly și cu fratele său vitreg, Sid. Băiețelul este inteligent. Dar toată istețimea minții sale este pusă la treabă în comiterea celor mai hazlii pozne pe care le-a văzut orașul. El reușește să se sustragă de la obligațiile sale zilnice sau de la muncile date de mătușă fugind pur și simplu pe coclauri. Ori convingând pe alții să facă treaba sa.

Tom are prieteni buni alături de care întreprinde tot felul de aventuri. De la urmărirea unor hoți și până la izolarea pentru câteva zile pe o insuliță, fiind dat dispărut din cauza asta. Băiatul însă reușește să se facă plăcut și admirat de ceilalți pentru năzbătiile sale. Dar și pentru înfăptuirea de acte curajoase, cum ar fi depistarea hoților și salvarea fetei cu care ajunge să se rătăcească într-o peșteră.

Cu toate acestea, întâlnim în poveste și pe micul vagabond Huckleberry Finn

Cu acesta Tom se împrietenește ușor. Cei doi împreună cu un alt amic de-al lui Sawyer, Joe Harper, formează un trio de nedespărțit, care se aventurează peste tot și intră în tot felul de situații. Însă, aparte de pățaniile băieților, ne sunt prezentate și orele de la școală ale lui Tom. Prima dată când se îndrăgostește și relațiile sale cu cei din jur. Indiferent că sunt albi, de culoare, indieni, adulți sau copii.

Pe lângă prietenie, încredere, prima iubire și respect față de rasă și gen, cartea “Aventurile lui Tom Sawyer” e de aventură. Fiecare dintre nebuniile prin care trec copiii e unică și te face și pe tine să revii la vârsta inocentă. Eu am recitit-o într-o zi deoarece m-a prins. Și chiar simțeam nevoia unei lecturi care să îmi amintească de acasă și de copilărie. O recomand din tot sufletul a fi citită și recitită. Deoarece este despre perioada aceea în care cu toții făceam năzbâtii, eram liberi, fără prea multe griji și cu un viitor uriaș în fața ochilor.

Ți-a plăcut recenzia cărții AVENTURILE LUI TOM SAWYER?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Mark Twain

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA AVENTURILE LUI TOM SAWYER CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Aventurile Lui Tom Sawyer
Autor: Mark Twain
An apariție : 1994
Editura: VIZUAL
Nr. Pagini: 220
Gen Literar: Carti pentru copii
Publicată la 13.04.2020
Vizualizari recenzie: 21

Recenzie „Femeia în alb” de Wilkie Collins

Femeia în alb este un roman clasic, publicat în 1860, semnat de Wilkie Collins care încă atrage mulți cititori feroce, fiind considerat un înaintaș al romanelor contemporane cu detectivi. Povestea lui Collins, un mistery romantic cu accente gotice, este apreciat la...

Recenzie “Zborul albinelor” de Sofia Segovia

Trebuie să recunosc că nu am citit nicio recenzie până a începe această lectură, dar cumva deja aveam așteptări de la roman. Titlul și coperta cărții stârnește interesul. Am fost curioasă să aflu care este rolul albinelor în această poveste, dar și ce fac portocalele...

Oana Maria Stefan este redactor Booknation.ro de 1320 zile și a scris până acum 334 articole. Se află pe poziția 4 din 51 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Oana Maria Stefan aici. Oana Maria Stefan are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.