Recenzie “Choice” (Choice #1) de Livia Furia

Editura: Quantum Publishers
Nr. Pagini: 211
Recenzie de Diana Daniela Macovei
Publicată la 8.10.2017
5 (100%) 1 vote

Fiecare cu buzunarul realităţii sale, nu?

Editura Quantum Publishers a adus în lumina cititorilor un nou autor ce scrie excepţional şi debortează de imaginaţiei, numită Livia Furia. Choice, primul roman apărut sub îndrumarea acestei minunate edituri, al doilea publicat de către Livia Furia, este o poveste SF uluitor de bine scrisă, cu o doză de sarcasm ce înviorează suflete şi cu o scurgere a cuvintelor ce-ţi transmite imagini SF-iste ale unei incursiuni extraterestre în sfera umanităţii.

Îmi place să dorm, mult peste cât se consideră a fi necesar corpului uman pentru refacere și odihnă, dar, mai ales, să visez. Toți oamenii o fac, chiar dacă a doua zi nu își mai amintesc nimic din cele șase vise pe care le-au avut pe timpul nopții. Nu consider că ale mele sunt, în vreun fel, importante sau că mi-ar fi de vreun ajutor în viața de zi cu zi, dar sunt colorate și, uneori, foarte interesante.

Dary este omul ce aduce extraterestrul în viaţa noastră. Provoacă anomalii şi invadează pământul cu f’al’keri şi v’al’keri, dar ne face cunoştinţă şi cu Sebaahn, Ioana şi Maria. Îl aduce în atenţia noastră şi pe AR DaKan, un personaj ce debordează de pericol, menit parcă să-l scoată din răbdări pe al nostru Dary.

Avea o frumuseţe sălbatică, atrăgătoare, şi am avut timp să mă gândesc că voi fi omorât de o bestie atât de reuşită. A mârâit, apoi, în momentul următor, a zburat pe geam, încurcându-se în perdeaua pe care Ioana o alesese special din vraful uriaş ascuns în şifonier, urmat imdeiat de o umbră care părea a fi in flăcări.

Acum o luăm de la capăt, mi-am zis, privind în tavan.

O anomalie ce aduce monştri extratereştri pe pământ şi un Dary tot mai iritat de prezenţa acestora în viaţa lui. Un accident de care se ascunde şi care a dat naştere haosului din prezent, un prieten din altă galaxie ce l-a ales pentru bunătatea ce i-a simţit-o venind din inimă, un nou accident, pierderi de vieţi dragi şi o reîntoarcere în timp. Toate acestea îl aduc pe AR DaKan în viaţa lui Dary, ca pe un instructor-  unul mai furios decât norma legală- şi un ghid în lumea de dincolo de imaginaţia umană. Noi civilizaţii despre care trebuie să ne informăm- Rei, Ummi, Kimiko-, un bibliotecar trăsnit ce ştie mai multe decât lasă să se întrevadă din spatele imaginii neutre şi liniştite, un Sebastian veşnic surprins de vastitatea minţii umane, şi nu numai.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Livia Furia.

-Mă bucur să aud că-mi poartă de grijă toată lumea. Mi s-a spus tot ce trebuia să ştiu despre anomalie, nu-i aşa?

-N-a ştiut nimeni că eşti un plimbăreţ. Sincer, pe mine mă surprinzi tot timpul.

-Nici nu e foarte greu. Ce mai înseamnă şi plimbăreţ? Mâine, poimâine, aflu că sunt de natură divină şi tu vei fi tot surprins.

La toate acestea adăugăm un copac al vieţii ce simbolizează viaţa şi speranţa renaşterii, închisori-de-suflete, jumătăţi-de-suflet, f’al’keri ce năvălesc, cu ajutorul anomaliilor, asupra pământenilor şi o mulţime de enigme. De ce tocmai Dary a fost ales de o jumătate-de-suflet, de ce anomalia a reacţionat la el, de unde magnetul ce atrage monştri ca mierea, muştele, cum au luat naştere civilizaţiile? Dary devine centrul unor ciudăţenii de mai mare dragul, din cauza cărora cunoaştem secretele universului, el însuşi fiind absorbit de o poveste antică ce îşi suflă secretele asupra prezentului.

De aici, nu?

Da.

Am tresărit, gata să cad de pe creangă de spaimă. Bătrânul Mick era mai silenţios ca o stafie care bântuia plictisită prin cimitir.

Am adorat ataşamentul Ioanei pentru mica nevăstuică ciudată. Am rămas împietrită citind accidentul Mariei şi a Ioanei. M-am amuzat într-un mod bolnav de plictiseala de care dădea dovadă Dary la apariţiile constante ale monştrilor în viaţa sa. Fantastică poveste. Am fost scuturată de reprize de râs stârnite de interacţiunea dintre Dary şi AR DaKan, şi ameţită de acest carusel SF nemaipomenit populat cu tot felul de creaturi ciudăţele şi o grămadă de dileme. Să nu mai vorbim de echipa „Ghostbusters” modelată după mintea SF-istă a Liviei Furia care garantează spectacol şi o varie largă de senzaţii şi sentimente. Un deliciu.

• Nu eu visez copaci. Data viitoare, când mai ai vise pline cu clorofilă, nu uita să-ţi întrebi prietenul despre asta. Poate reuşeşti să mă surprinzi, eliminând anomalia înaintea mea.

Choice este o călătorie ce te înfricoşează, te amuză şi te întristează. Vălătucul de evenimente în care te trezeşti prins nu te lasă să răsufli înainte de a-ţi testa limitele sufleteşti şi de a te arunca într-o nouă bătălie pentru viaţa ta şi, mai ales, pentru viaţa celor din jur, care, inevitabil, ajung în prima linie de apărare. Livia Furia creionează un roman SF ce uimeşte prin noutate şi imaginaţie, la care adăugăm fluiditate şi imagini în loc de cuvinte.

– Ne ajută să ne cățărăm, a spus AR DaKan, sărind în picioare.
Am vrut să-i spun că noi ne-am dat jos din copaci acum câteva zeci de mii de ani și că nu ne grăbim să urcăm înapoi, dar aerul din jurul nostru a căpătat, dintr-odată, consistență, și temperatura a scăzut cu câteva grade.

Un roman SF frumos construit care se citeşte cu atenţie şi se degustă. Cuvintele se scurg atât de lin şi fluent încât cititorul are senzaţia vizionării unui film, nicidecum citirea unei cărţi.