Recenzie Cișmigiu Et Comp. de Grigore Băjenaru

de | dec. 14, 2014 | Beletristică, Familie, Literatura Română, Memorii, Recenzii cărți

🔥 CARTEA CIȘMIGIU ET COMP. ARE REDUCERE PE:

cismigiu et comp bejanaruAnii de școală vrem nu vrem lasă în majoritatea celor care am avut parte de ei, urme destul de adânci reprezentate de memorii, uneori chiar întregi foiletoane pe care le purtăm cu noi până când ori ne lasă memoria ori ni s-au terminat zilele pe Pământ. Cișmigiu&Comp. dezvoltă acest subiect al evocării anilor de școală, în poate una dintre cele mai frumoase perioade ale istoriei noastre ca popor, și anume perioada interbelică. Este o carte de memorii scrisă simplu, cu umor și foarte puține intervenții ale autorului în dezvoltarea conținutului . Grigore Băjenaru împărtășește cu noi cititorii amintirile lui cele mai dragi legate de liceul la care a învățat. Gheorghe Lazăr un liceu cu tradiție în învățământul capitalei. Acest liceu a fost pentru autor și colegii lui locul desfășurării unor momente comice, pline de satisfacții, a unor clipe de solidaritate dar și a unor întâmplări cu rol decisiv în alegerea sau definirea viitoarei lor profesii.

Cișmigiu & Comp. este cu siguranță un titlu mai mult decât potrivit pentru romanul lui Grigore Băjenaru, pentru că îmbină perfect cele două elemente devenite adevărate simboluri în viața autorului, parcul Cișmigiu care se afla foarte aproape de liceu și care era oaza de scăpare și locul multor momente memorabile foarte strâns legate de grupul de prieteni și colegii lui de clasă cu care făcea posibile momentele memorabile. Ieșirile cu tot grupul la servit iaurt rece ca gheața și covrigi proaspeți la Buturuga, excursia la Curtea de Argeș, participarea la concursuri literare și competiții sportive sunt momente cheie evocate într-o manieră comică plină de tandrețe și nostalgie față de vremuri ce nu se vor mai întoarce niciodată, dar care au fost atât de binecuvântați că le-au putut trăi împreună.

Pagini importante din carte sunt dedicate portretelor profesorilor care au predat în liceu și la clasa autorului, cum poate vă așteptați fiecare dintre ei are o poreclă măiestrit aleasă și fiecare se remarcă printr-un atribut propriu care îl va face de neuitat peste ani în memoria viitorilor avocați sau profesori de română. Aici trebuie neapărat să vă pregătesc pentru faptul că veți descoperi citind cartea și nume ele unor personalități literare care au ajuns celebre până în zilele noastre dar și un episod comic în care elevul Grigore Băjenaru este chemat în cancelaria mare în fața multor profesori pentru a-și expune un talent prețios și de mare folos în a-ți crește popularitatea în rândul colegilor. Elevul Grigore Băjenaru se pricepea de minune la imitat fără cusur un număr impresionant de profesori ai liceului în frunte bineînțeles cu directorul poreclit Barbă.

Este de remarcat încă de la primele pagini stilul autobiografic și comicul de situații, nume și personaje folosite cu foarte mult talent de către autor, caracteristici care contribuie la succesul cărții.  Cititori de toate vârstele și din toate generațiile, fie că și ei au o experiență personală ca și elevi ai liceului Gh. Lazăr din București fie că pur și simplu au trăit în perioada liceului vremuri la fel de frumoase și  nebune se vor regăsi poate în acest roman.

Cișmigiu&Comp. este o carte ușor de citit care  va bine dispune cititorul, repet indiferent de vârstă. Lectură plăcută !

Ți-a plăcut recenzia cărții CIȘMIGIU ET COMP.?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Grigore Băjenaru

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA CIȘMIGIU ET COMP. CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Cișmigiu Et Comp.
Autor: Grigore Băjenaru
An apariție : 2009
Editura: UNIVERSITARA
Nr. Pagini: 220
Publicată la 14.12.2014
Vizualizari recenzie: 7125

Recenzie „Femeia în alb” de Wilkie Collins

Femeia în alb este un roman clasic, publicat în 1860, semnat de Wilkie Collins care încă atrage mulți cititori feroce, fiind considerat un înaintaș al romanelor contemporane cu detectivi. Povestea lui Collins, un mistery romantic cu accente gotice, este apreciat la...

Recenzie “Zborul albinelor” de Sofia Segovia

Trebuie să recunosc că nu am citit nicio recenzie până a începe această lectură, dar cumva deja aveam așteptări de la roman. Titlul și coperta cărții stârnește interesul. Am fost curioasă să aflu care este rolul albinelor în această poveste, dar și ce fac portocalele...

Florentina Turcanu este redactor Booknation.ro de 2765 zile și a scris până acum 92 articole. Se află pe poziția 1 din 51 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Florentina Turcanu aici.