Recenzie ,,Fascinanta construcție a EU-lui” de Augusto Cury

An apariție : 2013
Editura: For You
Nr. Pagini: 175
Recenzie de Adriana Alexandra
Publicată la 30.09.2017

ACUM GĂSEȘTI FASCINANTA CONSTRUCȚIE A EU-LUI PE:

Augusto Cury este unul dintre autorii cei mai publicați din lume, fiind și unul dintre puținii gânditori în viață, din zilele noastre, a cărui teorie face obiectul de studiu pentru studenți, masteranzi și doctoranzi. Mai mult decât atât, este considerat a fi autorul cel mai citit al deceniului 2001-2010 în Brazilia, având la activ peste 30 de cărți care au depășit 15 milioane de exemplare numai în această țară menționată anterior.

Cartea despre care îți vorbesc acum, cu un titlu ce are un aer misterios, aș putea spune, se numește Fascinanta construcție a EU-lui. Cum să dezvoltăm o minte sănătoasă într-o societate stresantă.

Deși inițial am fost oarecum reticentă dacă să citesc sau nu această carte pentru că aveam impresia că limbajul uzitat ar fi fost cumva greoi de urmărit și de înțeles, pot spune că am rămas surprinsă. De ce? Pentru că este o scriere atât de ușor de înțeles, cu exemple presărate pe marea majoritate a paginilor, tocmai pentru a înțelege realmente lecția acestui profesor emerit. Deci da, am luat decizia corectă când am ales să iau parte la această călătorie minunată printre cuvintele lui Augusto Cury!

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Augusto Cury.

Din nefericire, elevii petrec ani la rând în școală, dar EU-ul lor nu învață tehnicile elementare pentru promovarea libertății psihice. Învață despre sclavii din trecut, nebuniile comise de regii care au câștigat războaie și i-au stăpânit cu mână de fier pe cei învinși sau nebunia proprietarilor de mori de zahăr care i-au transformat pe negri în sclavi, dar, fără să știe, EU-l lor continuă să genereze sclavi. Ce fel de sclavi? Ei înșiși devin sclavi pe teritoriul emoțional.

Cu alte cuvinte, Augusto Cury, având o vastă experiență în tainele psihiatriei, ne ademenește prin paginile acestei cărți la o cunoaștere mai aprofundată a mecanismelor fascinante de formare a EU-lui, prezentând fenomenele care stau în spatele secretelor memoriei.

Încercați să găsiți un obiect în casă, în timpul unei pene de curent. Va fi o treabă dificilă. Acum, încercați să-l găsiți la o adresă aflată la periferia orașului. Nu veți reuși. Dar EU-l reușește să găsească asemenea adrese în psihismul insondabil, fără să se izbească de nimic și e sigur că le-a găsit. Orice lingvist care va studia procesul de construcție de gânduri din această perspectivă va rămâne uimit.