,
Caius Dobrescu
,
Emanuel Copilaș
Editura: ADENIUM
Nr. Pagini: 264

Ce este libertatea? Este libertatea o utopie? Are libertatea doar avantaje sau există și dezavantaje? De cine este influențată? Există o istorie a libertății? Cum este percepută? Există mai multe tipuri sau forme de libertate? Cum se manifestă?  Întrebări la care autorii acestei lucrări, Liberalismul: pro și contrao idee ce refuză să moară, deși nu știe ce o ține în viață,  încearcă să ofere răspunsuri.

Un capitol preferat asupra acestei cercetări este cel al doamnei profesor Zoe Petre, istoric de profesie, care consideră că încă din Grecia antică s-au creat premisele gândirii liberale contemporane.

La originile conceptului de libertate se află un cumul de reprezentări referitoare atât la libertatea persoanei, garantată de reformele lui Solon, încă de la începutul secolului al VI-lea î.Ch., cât și libertatea politică, înțeleasă în mare măsură ca autonomie a cetății în raport cu marile imperii, dar și ca libertate a fiecărui cetățean în propria cetate, la conducerea căreia participă liber.

O altă temă majoră, care dă și titlul acestei cărți se referă la liberalism.Care este definiția liberalismului? Există mai multe tipuri sau forme? Are un caracter aparte în funcție de zona geo-politică? Cum este perceput de individ sau de partidele politice? Este liberalismul un indice al epocii moderne? Este sinonim cu globalizarea? Veți afla, scrise punctual, răspunsurile la aceste întrebări.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Sorin Adam Matei.

Pentru cei interesați de poziția României în acest context, veți găsi o analiză aproape exhaustivă. Care au fost promotorii acestei ideologii, ce importanță au avut evenimente precum Mica Unire, Constituția de la 1866 sau 1923, înființarea Partidului Național Liberal, cucerirea Independenței, instalarea și prăbușirea comunismului, cum se raportează populația la acest concept.

Recomand această carte pentru complexitatea și interdisciplinaritatea temei tratate. De asemenea, o recomand celor care au un background sau celor care vor să-și creeze unul în domenii precum filosofie, științe politice, istorie, etc.