Recenzie „Mara Dyer. Începutul.” de Michelle Hodkin

Autor: Michelle Hodkin
Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 456

mara dyer. începutulPățesc tare des să mi se pună pata pe câte-o carte, și să vreau să o citesc mai mult decât orice altceva. Și deși aveam cam 20 de cărți în bibliotecă pe care trebuia să le citesc, în ziua în care am primit Mara Dyer. Începutul, toate celelalte cărți au dispărut parcă de pe lista mea de to-read și m-am apucat imediat de romanul lui Hodkin.

Înainte de a trece la acțiunea din Mara Dyer. Începutul, vă rog tare de tot să admirați coperta cărții ăsteia. Pe mine una, coperta a reușit să mă emoționeze, să mă tulbure și să mă intrige la maximum. Îmi place că seamană destul de mult cu cea originală, dar cea de la EdImagine mara dyer, book, and noah shawitura Trei mi se pare mult mai faină, culorile sunt puternice, iar cuplul de pe copertă îți rămâne imprimat în minte pe tot parcursul lecturii.

Mi-ar lua cam două vieți să vă povestesc acțiunea cărții. Hodkin e clar un geniu al epicului, povestea construită de ea având o acțiune complexă, dar extrem de bine structurată, nu plictisește cititorul cu informații fără sens.

După ce se trezește într-un spital fără a ști de ce se află acolo, Mara Dyer realizează că deși e în viață, pe dinăuntru a murit în clipa în care Rachel (cea mai bună prietenă a ei), iubitul ei și sora acestuia au murit într-un accident de care nu-și amintește nimic.

Dorind să o scape de povara amintirilor, familia ei hotărăște să se mute în alt oraș, dar Mara e constant bântuită de amintirea trecutului. Mara îl cunoaște pe Noah, de care se atașează în timp, un tânăr cu un trecut aproape la fel de întunecat ca al ei. Dar ce se întâmplă când Mara îl vede pe fostul iubit (care e mort) peste tot? De ce are aceste halucinații? Și întrebarea mai importantă, dacă nu sunt doar halucinații?

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Michelle Hodkin.

You’re the girl who called me an asshole the first time we spoke. The girl who tried to pay for lunch even after you learned I have more money than God. You’re the girl who risked her ass to save a dying dog, who makes my chest ache whether you’re wearing green silk or ripped jeans. You’re the girl that I–” Noah stopped, then took a step closer to me. “You are my girl.”

Mi-a plăcut totul la romanul ăsta, de la acțiunea care m-a răvășit complet, cu finalul care m-a lăsat beată de nedumerire, la personajele atât de frumos conturate, cu un trecut care le stă în calea viitorului, cu povești și secrete atât de bine gândite. M-am îndrăgostit imediat de relația dintre Mara și Noah, care, cred eu, a fost deliciul romanului. Toate replicile sarcastice, glumele, iubirea din priviri, totul a fost descris cu măiestrie de Hodkin. Deși Mara Dyer. Începutul. nu e un roman ușor de înțeles din prima, simplitatea limbajului face cartea mult mai ușor de lecturat. Și mi s-a dovedit, încă o dată, că simplitatea e complicată 😀

Primul volum din seria Mara Dyer m-a lăsat amețită, tulburată, ștearsă de orice emoție legată de lumea reală. Mara Dyer. Începutul. e o carte care te va distruge din punct de vedere sentimental, un roman care combină toate genurile, care o să îți joace trăirile pe deget. Mara Dyer. Începutul e una dintre cele mai inteligente cărți pe care le-am devorat vreodată, o carte care a reușit să mă lase cu o pânză de întrebări cărora încă le mai caut răspuns.

O carte sinceră, adevărată, tulburătoare, amețitoare, care o să te ucidă din primele pagini. O sa-ți imprime amnezie și vei uita că ai mai citit altceva înainte de Mara Dyer. Începutul.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍