Recenzie „Mințile lui Billy Milligan” de Daniel Keyes

de | mai 13, 2022 | Biografii, Horror și Thriller, Memorii, Non Fictiune, Psihologie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA MINȚILE LUI BILLY MILLIGAN ARE REDUCERE PE:

La 22 de ani, acuzat de jaf și viol, Billy este arestat și închis. Nu este prima lui întâlnire cu legea, dar acuzațiile de acum sunt foarte grave și dificil de respins. În urma interogatoriilor și a schimbărilor drastice intervenite în comportamentul acuzatului, este intervievat de câțiva doctori care-i pun diagnosticul de tulburare de personalitate multiplă. Când Billy, mintea-gazdă, se bloca, se afla într-o situație căreia simțea că nu-i face față, una dintre celelalte personalități, în funcție de eveniment și implicații, intervenea sau „ieșea în lumină”. Se putea rezolva cu vorba meșteguită, atunci apărea Allen, apăreau aspecte de drept sau medicină ieșea Arthur, era nevoie de forță fizică apărea Ragen, era nevoie de o evadare sau lucruri legate de electronică ieșea Tommy, empatie și durere – David, menaj și gătit – Adalana, și tot așa…Billy avea 24 de personalități distincte, unele mai puternice și cu mai multă autoritate, altele ținute sub control de ceilalți și considerate indezirabile. Începutul lecturii este greoi tocmai din cauza multitudinii de nume și schimbări ce apar în timpul discuțiilor cu subiectul.

Care e granița dintre imaginație și fantezie?

Motivul pentru care a început să dezvolte aceste personalități pare a fi încercarea inconștientă de a se apăra de abuzul la care a fost supus în copilărie de tatăl vitreg. Ele reprezentau un refugiu pentru gazda înspăimântată și incapabilă să depășească durerea, să se adapteze sau integreze. Era un mod de apărare împotriva propriilor gânduri suicidale. Celelalte personalități îl preferau adormit pentru a evita tragedia.

Keyes, autorul, chiar era de profesie psiholog. Iar cartea sunt sigură că a presupus multă documentare și multă muncă. Este scrisă sub forma unui raport amănunțit ce urmărește viața și acțiunile întreprinse de diversele personalități ale lui Billy, este o analiză psihologică obiectivă ce încearcă să stabilească dacă Billy este doar un infractor inteligent ce încearcă să se sustragă închisorii sau dacă mintea lui chiar este împărțită în 24 de euri dintre care doar două sunt vinovate de infracțiunile comise fără ca personalitatea gazdă să fie conștientă de existența lor.

Cazul a fost unul foarte controversat în SUA, fiind primul în care apare acest diagnostic de personalitate multiplă ca bază pentru a invoca incapacitatea mintală.

Mintea umană e capabilă să își imagineze cele mai frumoase scenarii, dar și cele mai urâte coșmaruri.
Nu e un thriller ce te ține cu sufletul la gură, dar te obligă să-ți pui o mie de întrebări și să te hotărăști de care parte ești. Cine e Billy pentru tine? Un om bolnav, incapabil să-și coordoneze acțiunile și mintea, o victimă a vocilor din capul lui sau un infractor și un escroc cu o inteligență peste medie, care știe să manipuleze oamenii? Majoritatea celor care au petrecut mai mult timp și au lucrat cu el, doctori specializați, asistenți, politiști, paznici, avocați, au fost convinși că diagnosticul este corect.

Este captivant modul în care autorul alege să-ți prezinte eurile dezvoltate de mintea lui Billy pentru a se apăra și a supraviețui. Te obligă să le vezi ca pe persoane distincte și de sine stătătoare. Dar care dintre euri este cel care îl reprezintă pe adevăratul Billy? Care se apropie cel mai mult de adevărata lui natură? Până la 23 de ani, viața lui Billy este alcătuită din clipe, nu din zile întregi. Fiecare personalitate fură din timpul minții gazdă, timp pe care Billy nu și-l amintește. De aceea Profesorul ar trebui să-și impună autoritatea și să-i adune pe toți sub același nume. N-ar putea rămâne „în lumină” permanent doar unul în care să se regăsească toți? Din punctul meu de vedere, Billy, în ambele ipostaze, și în cea în care ceea ce spune este adevărul din mintea lui și în cea în care totul este doar un scenariu pentru a scăpa, este un om bolnav psihic. E clar că autoritățile au fost luate prin surprindere și prinse nepregătite de acest caz și incompetența și scepticismul unora și-au spus cuvântul. Plimbările lui Billy dintr-un spital în altul și dintr-o închisoare în alta, precum și oprirea tratamentului și schimbarea diagnosticului au făcut mai mult rău decât bine.

Oricare ar fi adevărul despre mințile lui Billy, cartea are 👐 de la mine. O să caut și filmul.

Ți-a plăcut recenzia cărții MINȚILE LUI BILLY MILLIGAN?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Daniel Keyes

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA MINȚILE LUI BILLY MILLIGAN CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Mințile Lui Billy Milligan
Autor: Daniel Keyes
Editura: ARTHUR
Nr. Pagini: 584
Gen Literar: Biografii si memorii
Publicată la 13.05.2022
Vizualizari recenzie: 8534

Recenzie „Castelul de hârtie” de Miranda Cowley Heller

Vreau să vă spun că această recenzie mă găsește extrem de confuză, pentru că eu eram sigură că aleg o carte cu o poveste de dragoste. WRONG!!! Nu am primit în niciun caz o poveste de dragoste, ci o poveste impactantă, șocantă, căreia i-am dat un rating mare pentru...

Recenzie „Șase cocori stacojii” de Elizabeth Lim

Atunci când eram mică, obișnuiam să ascult multe povești la casetofon. Îmi aduc aminte clar când stăteam în bucătărie și mama îmi punea caseta și eu ascultăm fascinată. A fost modul în care imaginația mea s-a dezvoltat și modul în care am cunoscut lumi și personaje...

Angela este redactor Booknation.ro de 1261 zile și a scris până acum 406 articole. Se află pe poziția 3 din 52 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.