Recenzie “O fată din bucați” de Kathleen Glasgow

Autor: Kathleen Glasgow
Editura: Storia Books
Nr. Pagini: 440

Uneori ai nevoie de o carte care să te scoată din zonă de confort și să îți arate realitatea așa cum este, uneori frumoasă, alteori crudă.“O Fată din Bucăți” de Kathleen Glasgow a reprezentat pentru mine un semnal de alarmă în legătură cu societatea în care trăim, unde de cele mai multe ori tinerii sunt ținte sigure și vulnerabile.

Charlotte Davis este făcută bucăți. La doar 17 ani, a pierdut mai mult decât au pierdut alții în toată viața lor, dar a învățat să uite. Cioburile dintr-un borcan spart fac tăieturi adânci, iar durerea fizică anihilează suferința sufletească pană când nu mai rămâne decât liniște. Nu trebuie să se mai gândească nici la tatăl ei, nici la răul în care a pierit acesta. Nu mai este nevoie să-și amintească de prietena ei, care a dispărut pentru totdeauna. Nu-i mai vine în minte mama ei, care nu mai are ce să-i ofere.

Cartea tratează multiple subiecte ce pentru alții poate sunt greu de digerat, dar pentru mulți reprezintă un rău necesar, deoarece gravitatea acestora nu trebuie ascunsă sub preș, trebuie înfruntată și găsită clar o soluție. Povestea o are în prim plan pe Charlie, o tânără adolescentă care a suferit enorm în scurta ei viață, de la traume psihice la fizice, acestea ducând-o la automutilare și ulterior internarea într-un sanatoriu pentru femei.

Cartea nu pune foarte mult accent pe evenimentele care au adus-o pe Charlie în acesta situație, ci ne prezintă drumul ei spre o viață normală, departe de traumele care acum îi răpesc copilăria. Totul este îmbrăcat în multe detalii, care pentru unii vor părea foarte dure, însă sunt realiste și necesare. Consider că pentru acest tip de subiect nu există o cale dulce care poate menaja tot ce a trăit Charlie, de aceea cititorul trebuie să se pregătească pentru o experiență șocantă, pentru care va avea nevoie din când în când de o pauză. Povestea uneori este destul de greu de digerat, însă în așa fel totul se asimilează mai repede și începi să îți dai seama că nu doar Charlie este în această situația ci sute de copii și adolescenți care cad victimă propriei vieți.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Kathleen Glasgow.

Modul în care cartea este scrisă mi-a plăcut foarte mult, aceasta fiind compusă din poezii, cântece, scrisori, pasaje monolog ce arată cum anume “funcționează” mintea eroinei noastre și conține capitole care descriu starea ei de spirit cu lux de amănunt. Este important de urmărit cum reușește încet încet să adune bucățile lipsă, să le lipească și să încerce să își continue viața într-un mod cât de poate de normal. Mesajul cărții este legat de speranță, de drumul lung și anevoios spre vindecare și spre acceptarea sinelui după aceste evenimente marcante. Auto-mutilarea este intens dezbătută aici și putem citi modul în care Charlie alege să trăiască cu corpul ei după faptele pe care le-a făcut. Sunt descrise foarte bine etapele spre vindecare, acceptare, dar și spre negare și respingere, totul fiind trăit de o fată de 17 ani.

În concluzie, recomand această lecție de viață, care la prima vedere pare prea dură, prea detaliată, însă este necesară pentru că noi să conștientizăm de realitatea societății în care trăim, cu bune și cu rele. Fiecare om are o poveste, fiecare om greșește, însă este important să citiți “O Fată din Bucăți” pentru a afla și părțile mai puțin frumoase, pentru a învăța din ele și de ce nu, pentru a ajuta pe cei care au nevoie.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii