Recenzie „Viața ca o țeapă. Mic tratat antiratare” de Alan H. Cohen

Autor: Alan H. cohen
An apariție : 2013
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 272

Genul de lectură care te motivează să-ți dai jos "ochelarii de cal", să încerci și alt mod de a acționa și de a privi lucrurile. O lectură plăcută pentru toate gusturile.

viata ca o teapa carteAlan H. Cohen a scris șaptesprezece cărți foarte cunoscute și apreciate, printre care The Dragon Doesn’t Live Here Anymore și A Deep Breath of Life, care a obținut și un premiu. De asemenea, Alan H. Cohen scrie articole și pentru serialul Chicken Soup for the Soul, editat de New York Times. Este membru al Omega Institute din New York, este, de asemenea, ghid în locuri sacre, precum Machu Picchu, Bali sau Egipt. Locuiește în Maui, Hawaii, unde a înființat centre în care predă arta vieții. Cărțile sale au fost traduse în douăsprezece limbi.

Iar când iei multe “țepe” sau iei viața ca pe o “țeapă” ești foarte departe de ceea ce ar trebui să fii, trăiești cu sufletul pustiit, n-ai putere și-ți plângi de milă.

Câți dintre noi nu ne plângem de câte ceva măcar o dată pe lună? Cei mai curajoși ar putea chiar să recunoască că se plâng de câte ceva în fiecare zi- de la faptul că afară plouă până la examenul picat. Suntem genetic creați să facem o tragedie din nimic și un mare motiv de fericire din banalitate.

Mentalitatea de cult duce la comportamente aberante: dacă îți spune cineva ce teniși să porți fugi cât de repede poți.

Este bine să apleci urechea la sugestii, idei noi, la critici, la complimente, la părerile celorlalți din jur, însă nu lăsa aceste lucruri să te definească ca persoană, să-ți schimbe acea parte care te definește ca și persoană distinctă. Alan H. Cohen în volumul Viața ca o țeapă își asumă rolul de voce a mulțimii.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Alan H. cohen.

O voce ce spune tot despre toți, acel tot pe care fiecare dintre noi îl vede dar pe care nu are curajul de a-l rosti cu voce tare. Frica de a spune NU, frica de a fi SINCER, frica de a FI TU, toate sunt prezente și dezbătute în Viața ca o țeapă cu toate părțile bune și rele.  Nu dăm de necaz pentru că nu știm ce să facem, ci pentru că ignorăm ceea ce știm spune Alan H. Cohen. Nimic mai adevărat. Fiecare dintre noi și-a ignorat vocea interioară, acel “al șaselea simț” care-l ghida spre bine și nu o dată. Avem soluții la orice problemă apărută în calea noastră însă preferăm să ne pierdem în ignoranță. Suntem prea ocupați în a purta de grija altuia ignorând propria persoană, pierzând timp prețios pe care l-am putea investi în propriile sentimente și mici bucurii.

Prin intermediul volumului Viața ca o țeapă, Alan H. Cohen spune cu voce tare ceea ce fiecare dintre noi știm deja. Viața nu este nici albă, nici neagră; viața este un curcubeu a cărui culori, noi refuzăm să le vedem. Întotdeauna există o parte plină a paharului, o parte bună în toate lucrurile și problemele noastre și întotdeauna vom găsi puterea de a muta chiar și munții din loc atâta vreme cât știm ce ne dorim pentru noi înșine. Dorințele celorlalți nu ne pot face fericiți dacă nu reflectă și dorințele noastre.

Nu ai nici dreptul și nici puterea să faci pe nimeni fericit sau nefericit. Fiecare om poate face acest lucru doar pentru sine.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍