Recenzie “Înainte să fim ai voștri” de Lisa Wingate

de | mart. 12, 2022 | Beletristică, Cultură Generală, Istorie, Literatură Contemporană, Literatura Universală, Recenzii cărți

Îți ia ceva timp să intri în istorie având în vedere că povestea împletește cele două planuri, al trecutului și al prezentului. Mai mult chiar, la început avem impresia falsă ca nu există o legătură între cele două. Și cu cât avansăm în istorie, totul prinde contur, devenim mai curioși și captivați de lectură. Suntem prinși în istorie precum într-un curent de apă care formează un vârtej viu.

Trecut. Memphis, 1939. Familia Foss duce o viață tihnită la bordul unei case plutitoare. Cei cinci copii sunt fericiți și se bucură de dragostea părinților. Însă, într-o noapte furtunoasă tatăl pleacă cu mama la spital, deoarece aceasta este în travaliu. Cea mai mare dintre copii, Rill care are 12 ani, este cea care rămâne să aibă grijă de frați. Însă în acest timp copiii sunt vizitați de către niște străini care sub pretext că-i iau la părinții lor, îi duc la un orfelinat din Tennesse.
Prezent. Carolina de Sud. Avery, fiica senatorului Stafford pare să aibă o viață de invidiat, cu o carieră de succes și o viitoare nuntă pompoasă. Însă, condusă de un imbold al curiozității, Avery începe să exploreze trecutul familiei ei.
Deși cartea este o ficțiune, se bazează pe un fapt real și deci emoționează cititorul. Autoarea a reușit să descrie suferințele copiilor în așa mod că cititorul este prezent acolo în istorie, trăiește alături de copii, le simte durerea. Deși Rill și frații ei au luat naștere din imaginația autoarei, întâmplările triste trăite de ei oglindesc pe cele relatate de copiii supravețuitorilor care au fost separați de familiile lor între anii 1920 și 1950.
Este vorba de victimele Georgiei Tann, directoare a unei case de copii din Memphis care fura copii, pentru ai vinde ulterior unor familii bogate. Georgia Tann crease o adevărată rețea și avea legături, astfel că de câte ori părinții biologici încercau să-și recupereze copiii, nu aveau nici o șansă. Țintele erau mame singure, părinți nevoiași, femei aflate în instituții psihiatrice, cât și cei care cereau ajutor prin serviciul de asistență socială sau clinicile maternităților. Unii copii erau luați direct după naștere, iar părinții erau anuntați că ei ar fi murit, alții erau separați prin înșelăciune, părinții erau mințiți să semneze acte de custodie temporară, dar care erau de fapt renunțarea la drepturile părintești. Copiii erau colectați din maternități, de pe marginea drumului, de pe veranda caselor sau de pe casele plutitoare pe râu.
Am aflat cu stupoare că Georgia Tann era prezentată drept “Mama adopției moderne” și a fost consultată chiar de Eleanor Roosevelt pe temele legate de adopție și protecția copiilor. Când faptele ei au fost descoperite, din păcate Georgia Tann a decedat de cancer și nu a răspuns în fața legii. Persoane influente au urgentat închiderea dosarelor. Astfel, mii de familii biologice n-au aflat niciodată ce s-a ales de copiii lor.
Cartea aceasta are toate aspectele pe care le caut de-obicei în cărți: mi-a adus informații noi, m-a sensibilizat, m-a captivat. În plus autoarea are un stil frumos al scrierii. O recomand cu drag.
Dar e fiul meu.
N-ar trebui să fiți egoist, domnule Kemp. Ce-a fost, a fost. Gândiți-vă la copil. Va primi ceea ce dumneavostră nu i-ați putea oferi niciodată.
E fiul mel…
Nu contează cât de mult ne-ar plăcea melodia unei zile apuse sau cum ne imaginăm cântecul unei zile ceva să vină, trebuie să dansăm pe muzica zilei de azi, altfel o să fim veșnic în contratimp, împleticindu-ne în ceva care nu se potrivește cu momentul.
Titlu: ÎNAINTE SĂ FIM AI VOȘTRI
Autor: Lisa Wingate
Nr. Pagini: 480
Vizualizari recenzie: 2093

Alte recenzii de la Lisa Wingate:

Recenzie ”Libraria din Teheran” de Marjan Kamali

Librăria din Teheran de Marjan Kamali - ficțiunea istorică cu savoare orientală, despre o dragoste adolescentină care se desfășoară în fundalul evenimentelor tumultoase ale Iranului anilor `50, cu evenimente care alternează planul trecut cu prezentul. Opinia mea...

Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang
Recenzie „Twisted Lies” de Ana Huang

Vă prezint cartea mea preferată din seria "Twisted", o serie care m-a încercat și m-a trecut prin multe stări, pentru că nu am simțit-o ca fiind una unitară ci cu 4 povești total diferite, uneori chiar scrisă de autoare diferite. Dar nu contează, am rămas cu o...

Taisia Crudu a fost redactor Booknation.ro și a scris 211 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!