Recenzie: “101 Dalmatieni” de Dodie Smith

Editura: Univers Enciclopedic Junior
Nr. Pagini: 35
Gen Literar: Carti pentru copii
Publicată la 24.05.2019

ACUM GĂSEȘTI 101 DALMATIENI PE:

Imagini pentru dalmatieni

Am crescut cu desenele Disney. Deși “Regele Leu” este preferatul meu, acest lucru nu înseamnă că pe restul nu le-am urmărit cu mare plăcere. Printre desenele care mi-au plăcut și încă îmi plac găsim “101 Dalmațieni”, o poveste frumoasă, plină de peripeții, unde binele întotdeauna învinge.

Am primit recent povestea ilustrată de la Editura Univers Enciclopedic Junior  și am fost extrem de încântată de aspectul ei. Știam super bine firul narativ, am urmărit însă cu atenție ilustrațiile și modul în care povestea este expusă celor mici. Sper deosebire de alte cărți pe care le-am mai văzut ce pun foarte multe poze și puțin scris, această carte îmbină armonios ambele părți și nu într-un mod unitar. Adică textul nu este drept, aliniat frumos. Nu, uneori este scris mare, uneori mic și introdus printre poze, lucru care mi-a plăcut foarte mult vizual. Va imaginați dacă mie îmi place, cum o să li se pară celor mici 😀

Povestea este aceeași, puii de dalmațieni sunt răpiți de Cruella pentru blana lor și Pongo și Missis (nu Perdita, ca în desenul original) pleacă în căutarea lor, având-o de înfruntat pe urâta vrăjitoare cu o mare afinitate pentru blana naturală. În cele 30 și ceva de pagini le vedem parcursul și aventurile prin care trec pentru a ajunge acasă teferi. ilustrațiile sunt foarte animate, frumos colorate și sigur vor atrage atenția copilașilor. Acțiunea este spusă fidel și în pagini relativ suficiente pentru a nu aduce somn audienței, fiind exact ceea ce trebuie pentru o poveste înainte de culcare.

Eu am citit-o în 10 min, dar nu este vorba despre mine aici 🙂 O recomand cu drag părinților care vor să își țină atenți prichindeii și să le insufle dragostea pentru animale. O carte despre aventură, loialitate și iubire, tocmai bună pentru o lecție adevărată de viață.