🔥 CARTEA AVENTURILE LUI FRAM LA POLUL NORD ARE REDUCERE PE:

Cartea “Aventurile lui Fram la Polul Nord” este scrisa de autorul roman C.S. Baiu. Despre autor v-am povestit atunci cand v-am prezentat cartea “Interviul“. Va spuneam atunci ca are peste 20 de ani de vechime in domeniul financiar-bancar. V-am mai spus atunci ca majoritatea cartilor sale au ca influenta activitatile desfasurate in sectorul economic.

Ceea ce insa nu stiam pe atunci este faptul ca, Cosmin Baiu s-a remarcat si in literatura pentru copii. “Aventurile lui Fram la Polul Nord” este o carte aparuta la editura Neverland in 2018 si care face parte din categoria cartilor pentru copii. Contine 16 capitole si un epilog cuprinse in cele 197 de pagini ale sale.

Aventurile lui Fram la Polul Nord – o carte fara ursul polar

Sunt copilul anilor ’90 asa ca nu trebuie sa va mirati daca va spun ca primul meu gand atunci cand am citit titlul cartii a fugit catre cartea copilariei mele si anume “Fram, ursul polar” de Cezar Petrescu. Aceasta carte a aparut in 1931 si este scrisa tot de un autor roman. Asta, am putea spune ca este una dintre similitudinile celor doua carti. Cezar Petrescu ne povesteste in cartea sa despre viata lui Fram, evident un urs polar si cum se desfasoara aceasta intr-un circ. Fram isi aminteste cum a ajuns la circ si cu ajutorul unui fost vanator pasionat de studierea ursilor, acesta este eliberat in salbaticie la Polul Nord. Obisnuit cu viata in captivitate Fram nu reuseste sa se readapteze la viata de la Polul Nord. Dupa ce are parte de o serie de intamplari neplacute la Polul Nord, Fram salveaza doi vanatori de la inghet si acesta se intoarce de buna voie in societatea locuita impreuna cu ei. Cam asta ar fi povestea lui Fram din copilaria mea.

Cartea scrisa de Cosmin Baiu il are ca personaj principal tot pe Fram. Doar ca de aceasta data, Fram este un catel. Acesta locuieste in Motor City sau Orasul Motoarelor mai pe romaneste, un oras din Estul indepartat al Europei. Aventura cartii incepe in luna iulie cand majoritatea locuitorilor erau plecati in vacanta si Fram se plictisea din plin. Fram este un caine din rasa samoyed. Mai exact, este un caine energic, inteligent, prietenos, sociabil si devotat. Acesta porneste impreuna cu prietenii sau Denis si Erika catre Pestera Elfilor. Dar ceea ce trebuia sa fie o simpla aventura de vacanta intr-o pestera se transforma intr-o aventura intr-o alta lume dat fiind ca catelul nostru ajunge printr-un portal intr-o alta dimensiune.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de C. S. Baiu.

Cartea este scrisa intr-un ritm alert si foarte adecvata noii generatii. Referirile la jocuri precum Minecraft, tablete si alte gadgeturi similare nu fac dacat sa atraga micii cititori spre a descoperi povestea catelusului aventurier. Capitolele sunt relativ scurte, aproximativ 10 pagini fiecare cu un scris mare asa cum va spuneam si mai sus. De asemenea tot pentru a spori interesul cititorilor, in carte se gasesc si o serie de ilustratii. Cartea ii ajuta pe copii si sa-si puna la punct o serie de date de natura geografica. Acestia afla despre orase precum Oslo sau regiuni precum Groenlanda.

Dupa ce am citit aceasta carte impreuna cu micutii mei, am o singura recomandare pentru autorul Cosmin Baiu si anume sa se axeze mai mult pe cartile pentru copii pentru ca i se potrivesc manusa. Personal mi-a placut mult mai mult abordarea pe care a adoptat-o in aceasta carte decat cea din cartea “Interviul” pe care am recenzat-o tot pentru booknation.ro. Mi se pare ca are un talent nativ pentru a crea aventuri potrivite pentru micii cititori. Si trebuie tinut cont ca nu e usor sa scrii carti pentru copii astazi. Micii cititori sunt mult mai greu de multumit decat adultii in materie de literatura.

Titlu: Aventurile Lui Fram La Polul Nord
Autor: C. S. Baiu
Editura: editura Neverland