🔥 CARTEA DICȚIONARUL UNIVERSAL AL SPIONILOR ARE REDUCERE PE:

Scris de Alexandru Popescu și publicat la Editura Meronia în anul 2010, Dicționarul universal al spionilor este un must-have al persoanelor pasionate de conspirații și identități multiple. Practic, este un bilet în primul rând la prezentarea celor mai cunoscuți spioni de pretutindeni.

Istoricul Alexandru Popescu a mai publicat o serie de lucrări care reflectă tema spionajului, precum:
– Academia secretelor. Intelectualii și spionajul, O istorie universală;
– Agenții mărturisiți. Diplomații și spionajul. O istorie universală;
– Frumoasele agente. Femeile și spionajul. O istorie universală;

Dicționarul biografic de față acoperă o perioadă destul de mare de timp, din Antichitate și până în 2010 și cuprinde o harta mondială a spionilor celor mai cunoscute agenții secrete. Prefața reprezintă argumentul adus de către autor cu privire la structurarea informațiilor din acest dicționar, dar și ce dificultăți a întâmpinat acesta în elaborarea volumului. De cele mai multe ori nu citesc prefața cărților, însă de data asta, am lecturat-o cu interes. Această parte este esențială, deoarece te introduce cumva în atmosferă și îți răspunde întrebărilor pe care s-ar putea să le ai.

Cartea cuprinde numele a 660 de spioni, însoțite de date biografice și un scurt istoric al carierei acestora. Am fost surprinsă să descopăr în aceste pagini câteva nume cunoscute, precum: Daniel Defoe, Ernst Hemingway sau Maria Tănase. Modul în care aceștia au îmbinat cariera strălucitoare cu activitatea informativă îl veți descoperi în această carte.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Alexandru Popescu

Pentru o mai bună înțelegere a termenilor folosiți des în această lume a spionajului, autorul oferă și un scurt glosar. Știați că un spion poate să fie de mai multe tipuri, în funcție de natura obiectivului său? De exemplu, adormit: agent din interiorul unui stat, care devine activ doar în momentul când primește indicații în acest sens, din partea agenției de informații care l-a recrutat.

Sunt sigură că ați auzit de agențiile americane CIA sau FBI. Pe lângă acestea, autorul ofera în dicționar și informații despre alte agenții, servicii de spionaj și contraspionaj aflate la nivel mondial. Iar în cazul în care ați vrea să vedeți portretul unor spioni menționați în această carte, puteți să îi găsiți în ultimele file ale dicționarului.

Dincolo de prezentarea unor istorii, se află niște povești de viață cu adevărat interesante. De la Voltaire, la Mata Hari, de la Daniel Defoe la Ernst Hemingway, dicționarul cuprinde o diversitate de spioni a căror istorie depășește ficțiunea țesută în jurul lor. Recomand Dicționarul universal al spionilor de Alexandru Popescu celor curioși să afle ce presupune activitatea de spionaj și cum anume a fost aceasta realizată de unii dintre cei mai buni spioni ai lumii.

Titlu: Dicționarul Universal Al Spionilor
Autor: Alexandru Popescu
An apariție : 2010