Recenzie “Eliza si monstrii ei” de Francesca Zappia

Editura: Storia Books
Nr. Pagini: 377
Gen Literar: Young adult
Recenzie de Zena Pop
Publicată la 28.09.2018
5 (100%) 2 votes

Imagini pentru eliza si monstrii eiCartea aceasta m-a fascinat ȋncă de la primele pagini, stilul autoarei m-a ținut ȋn suspans chiar și ȋn cele mai banale momente. Cartea “Eliza și monștrii ei” de Francesca Zappia este cartea anului pentru mine, fiind de departe cea mai bună carte Young Adult citită pȃnă acum. Cartea a aparut ȋn acest an la editura Storia Books ȋn colecția Young Adult.

De ce iubesc atȃt de mult această carte? Deoarece aveam așteptări foarte mari de la ea și mi le-a ȋntrecut! În ea se vorbește despre o adolescentă de 18 ani pe nume Eliza sau mai bine zis Ladyconstelation creatoarea cunoscutului web comic Monstrous Sea cu milioane de followers. Ea are o viață bună, este timidă și ciudată la școală, dar foarte populară pe internet, asta pȃnă cȃnd la școala ei apare Wallace Warland. El este cel mai mare scriitor de fanfiction pentru Monstrous Sea. Ea reușește să ȋși păstreze anonimatul pȃnă cȃnd cineva ȋi face public secretul. Din acel moment nu doar relația sa cu Wallace, dar și sănătatea sa mintală, ȋncepe să se năruie. La un moment dat Eliza trece prin niște stări de anxietate, iar modul ȋn care au fost puse pe hȃrtie te face să te simți ȋn pielea Elizei, să simți ce simte și ea.

Cele 377 de pagini din “Eliza și monștrii ei” s-au citit foarte ușor, deoarece autoarea are un stil de scriere destul de alert, te face să fii cu sufletul la gură prin modul ȋn care autoarea povestește ȋntȃmplările chiar dacă ele nu erau foarte neobișnuite. Un plus al cărții sunt ilustrațiile din ea, realizate de autoare, cce fac parte din banda desenată a Elizei.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Francesca Zappia.

Mă bucur enorm că am citit această carte și cine o va citii cu siguranță nu va regreta, deoarece din perspectiva mea stilul autoarei este unul pe care nu ȋl ȋntȃlnești prea des. Pe parcursul lecturii te vei ȋndragosti ușor de personaje sau vei ȋncepe să le urăști pe unele și vei pătrunde din ce ȋn ce mai repede ȋn poveste și nici nu ȋți vei da seama atunci cȃnd cartea s-a terminat.

Un citat care mi-a rămas și acum ȋn minte chiar dacă a trecut ceva timp de cȃnd am terminat cartea este “Sunt monștrii ȋn mare”, așa cum indică și titlul cărții. Vă recomand cu drag “Eliza și monștrii ei” de Francesca Zappia.

Aceasta carte mi-a placut mai ales pentru stilul de scriere al autoarei care e unul aparte, dar si pentru povestea ei foarte originala.

Nu mi-a placut faptul ca a fost prea scurta, voiam sa imi petrec mai mult timp cu Eliza si personajele cartii.