Recenzie “Făptuitorii” de Guenter Lewy

de | oct. 26, 2022 | Istorie, Recenzii cărți

🔥 CARTEA FĂPTUITORII ARE REDUCERE PE:

Guenter Lewy face un studiu amplu asupra Holocaustului. Dacă până acum în majoritatea cărților cu aceeași tematică îi aveam drept protagoniști pe Victimile Holocaustului, în această opera accentul este pus pe Asasinii lor. Desigur în comparație cu victimile, criminalii naziști nu au scris autobiografii în care să-și prezinte actele de cruzime. Din această cauză prea puține sunt cunoscute în legătură cu viața de după război ale criminalilor care au stat în spatele mașinăriei morții.

La baza cărții stau cele 929 dosare judiciare germane despre ucigașii naziști publicate de Universitatea din Amsterdam. De aici autorul a scos la rampă multe exemple dându-ne numele și faptele concrete ale acestora, inclusiv soarta lor ulterioară în Germania Democrată.

Mai întâi Lewy prezintă câteva date generale despre Holocaust, descriind apoi uciderile în masă. În următoarele capitole este prezentată și exemplificată acea slujbă în “Fabrica morții” și se face un portret detaliat al ucigașilor. Se efectuează o incursiune în modul de selectare a naziștilor, a psihanalizei lor, dar și acelor “piloni slabi” ai acestei fabrici care au refuzat să participe la omoruri. Vedem motivațiille și viziunile lor.

În penultimul capitolul, ne sunt prezentate câteva procese judiciare ale naziștilor inclusiv pedepsele suportate de acești monștri, majoritatea fiind niște erori judiciare. Ultimul capitol explică cum a fost posibil Holocaustul, din punctul de vedere al contextului istoric și al ideologiei naziste.

Probabil mai există studii sau relatări ale istoricilor privind viața criminalilor de război, eu însă nu am citit asemenea articole/cărți. Prin urmare mi-a fost interesant să citesc această carte și am găsit aici multe curiozități. Am rămas șocată de pedepsele prea blânde primite de către mulți dintre cei implicați în cea mai mare eroare umană și masacru care a marcat secolul trecut. În multe cazuri s-a estimat că cel implicat nu a fost decât un pilon care nu lua deciziile. Dor oare ar fi putut Hitler să-și pună în aplicare planul dacă nu avea susținători și executori ai ideilor lui malefice?! Răspunsul este cu siguranță unanim.

Dacă îți place recenzia cărții FĂPTUITORII, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Guenter Lewy

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA FĂPTUITORII CU REDUCERE DE PE:

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: FĂPTUITORII
Autor: Guenter Lewy
Editura: OXFORD UNIVERSITY PRESS
Nr. Pagini: 256
Gen Literar: Istorica
Vizualizari recenzie: 2672

Alte recenzii de la Guenter Lewy:

Recenzie „Decizii scandaloase” de Nova Riley

Nu mai citisem de mult ceva scris de un autor român. Și iată că pe la sfârșitul anului 2022, în decembrie, s-a ivit ocazia să o fac. "Decizii scandaloase" este un historical romance scris de Nova Riley E de fapt vorba de o scriitoare al cărei pseudonim este Nova Riley...

Recenzie „Poștașul sună întotdeauna de două ori” de James Cain

"Poștașul sună întotdeauna de două ori" este prima carte pe care o citesc de la James Cain. Este probabil totodată și cea mai cunoscută carte a sa, care a avut parte de succes nu numai pe plan literar, dar a și fost ecranizată, fiind la fel de iubită în această formă....

Taisia Crudu este redactor Booknation.ro de 524 zile și a scris până acum 211 articole. Se află pe poziția 6 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!