Recenzie Iașii de odinioară de Rudolf Suțu

Autor: Rudolf Suțu
Editura: Corint
Nr. Pagini: 544

O carte care merita citita de orice român care-și iubeste patria.

Iasii_de_odinioara_mic (1)Cartea Iașii de odinioară a lui lui Rudolf Suțu a apărut la Editura Corint și face parte din colecția Istorie cu Blazon.  Prințul Rudolf Suțu  prezintă activitățile din acea perioadă, instituțiile, dar și personalitățile vremii, fără a uită însă de țărani. Această carte se citește foarte ușor și are un stil deosebit față de ce am mai citit  până în momentul de față.

Pe tot parcursul celor două volume autorul ne prezintă personalități foarte importante ale țării noastre cum ar fi: Alexandru Ioan Cuza, regele Carol I și scumpa lui soție, Mihai Eminescu, I. L. Caragiale sau Mihail Kogălniceanu. De asemenea, menționează și fetele boierilor care făceau fuiori în rândul locuitorilor Iașului sau cucoanele și boierii care au avut grijă de oamenii mai săraci. Rudolf Suțu nu a uitat să menționeze  nici țăranii simpli; un exemplu ar fi Badea Cârțan, care s-a dus până la Roma să vadă columna lui Traian.

Autorul prezintă o perioadă glorioasă dintr-o epocă de mult apusă a Iașilor și a României de odinioară. Nu sunt uitate nici petrecerile care aveau un farmec aparte în acea perioadă și sunt povestite chiar și farsele care se făceau între cunoscuți (care, de altfel, erau foarte originale și amuzante).Femeile își iubeau soții, copii creșteau cu frică de Dumnezeu și respect pentru oameni, un lucru foarte important pentru o societate, în viziunea mea.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Rudolf Suțu.

Prin urmare, tema cărții este aceea a trecutului unui oraș important al țării. Iar stilul lui Rudolf Suțu cu siguranță nu o să  plictiseasească. Deși sunt meționate de la străzi importante ale Iașiului până la personalitățile României de altp dată, volumul nu abundă de detalii care să plictisească cititorul.

Consider că fiecare român ar trebui citească, deoarece este o carte ce prezintă contextul socio-cultural al Iașiului și al României totodată, care oferă o perspectivă proprie a istoriei.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍