Recenzie În căutarea Fericirii de Daniel Gilbert

Autor: Daniel Gilbert
An apariție : 2012
Editura: Curtea Veche
Nr. Pagini: 332

Folosește un stil inovator pentru a explica imperfecțiunile imaginației și a iluziilor profetice care ne fac de cele mai multe ori să anticipăm greșit viitorul.

in-cautarea-fericirii_1_fullsize“Spuneți-mi ce-ați face dacă tocmai vi s-ar fi spus că nu mai aveți decât zece minute de trăit ? Ați intra nonșalant în biroul șefului să îi descrieți amănunțit ce defecte are ? […]E greu des pus, desigur, dar pariez că dintre toate lucrurile pe care le-ați face în acele ultime minute nu ați făcut nici unul azi.” Așa își începe psihologul Daniel Gilbert, cartea sa În căutarea fericirii, apărută în două ediții deja în țara noastră (2006,2012) ea fiind scrisă în 2005.

Vă mărturisesc de la începutul articolului, că eu una m-am îndrăgostit de această carte. Să spunem că am avut și anumite revelații în timpul lecturii, pentru că felul de loc greoi, chiar cu umor și talent scriitoricesc surprinzător pentru unii pentru un psiholog, te fac să înțelegi anumite fenomene și procese psihologice care poate în școală sau în alte împrejurări din viață ți s-au părut îngrozitor de greu de înțeles.

Daniel Gilbert nu ia la rând în cartea sa toate procesele psihice care se petrec cu noi și în noi, În căutarea fericirii se axează pe procesul imaginației, al memoriei, anticiparea viitorului și mult discutatele sentimente de satisfacție sau insatisfacție care ar fi sursa dobândirii fericirii veșnice sau din contră trecătoare. Ni se explică foarte clar care sunt greșelile pe care le facem atunci când ne imaginăm propriul viitor, atunci când facem previziuni, și nu ni se dau pe tavă instrucțiuni utile care să ne învețe cum să fim fericiți.

În căutarea fericirii nu este un manual, ci pur și simplu o carte scrisă foarte bine de un profesionist care ne spune ce ne poate dezvălui știința (psihologia, științele comportamentale, neuroștiința cognitivă) despre modul în care procedează creierul uman pentru a-și imagina propriul viitor. Cum singur autorul spune, a ales un subiect care poate părea un puzzle la care de două mii de ani încoace mulți au meditat și cu toate acestea se știu încă foarte puține despre mintea și inima omului.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Daniel Gilbert.

Este o carte pentru oricine, exemplele și analogiile făcute de Gilbert sunt comune, din viața noastră de zi cu zi, sunt convingătoare și chiar vă vor amuza unele dintre ele.

Lectură plăcută !