Recenzie Neghiniță și Baba de Barbu Delavrancea

Autor: Barbu Delavrancea
An apariție : 1900
Editura: Cartea pentru copii
Nr. Pagini: 20

O carte ușor de citit care vă va face să zâmbiți și care argumentează original ideea de a nu renunța să te rogi pentru ce îți dorești și că singurătatea într-adevăr e boală grea dar care are leac se pare.

58632814Neghiniță și baba este o povestioară alegorică simplă cu umor românesc marca Barbu Delavrancea. Un cuplu de doi bătrânei pe care îi apasă mai mult ca orice singurătatea, își dorește, în special băbuța, să aibă în casa lor un suflet care să le spună mamă și tată. Dorința bătrânei este foarte mare și de dimineață până seara numai și numai la asta se gândea, cum să facă să scape de singurătate și să răsune casa lor de un glas de copil.

Delavrancea imaginează acest spirit al gândului, acest spiriduș care auzind dorința bătrânei apare de nicăieri și i-o îndeplinește. Neghiniță este răspunsul la rugăciunile ei, este sufletul pe care și-l dorea lângă ea pentru a-i alunga singurătatea. Neghiniță este frumos ca o piatră scumpă și mic ca o neghină cu mâini și picioruțe ca niște fire de păianjen. Un băiețel plin de viață și umor creat anume pentru a-i face fericiți pe cei doi bătrânei muncitori cu suflet bun.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Barbu Delavrancea.

Poate ar fi nedrept pentru memoria autorului cărții, să închei articolul fără să amintesc măcar că Barbu Delavrancea a fost un om foarte important pentru țara noastră, deși s-a născut într-o familie de țărani a ajuns să fie primarul capitalei și academician. A avut o deosebită activitate literară și jurnalistică, a profesat ca avocat cu foarte mare succes și a ajuns să influențeze viața politică și culturală a Bucureștiului din secXIX. Nici urmașele sale, cele două fete nu au fost mai puțin dotate intelectual, Cella Delavrancea va ajunge și ea cunoscută ca și scriitoare iar sora sa Henrieta Delavrancea a fost una dintre primele femei arhitect din România. Așadar avem personalități cu care să ne mândrim.

Lectură plăcută și citiți-l pe Barbu Delavrancea, nu veți pierde timpul fără folos.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍