Recenzie ”Noi, copiii din Bahnhof Zoo” de Christiane F.

de | oct. 27, 2022 | Biografii, Educație, Jurnale, Memorii, Non Fictiune, Recenzii cărți

🔥 CARTEA NOI COPIII DIN BAHNHOF ZOO ARE REDUCERE PE:

Noi, copiii din Bahnhof Zoo este mărturia cutremurătoare a unei dependente de heroină și a luptei acesteia pentru supraviețuire. Este totodată povestea a zeci de tineri deveniți victime ale consumului de droguri.

Christiane F. s-a născut la începutul anilor ‘60 în Berlinul de Vest. La 13 ani era deja dependentă de heroină injectabilă. Până la 15 ani a pierdut șirul încercărilor de dezintoxicare și reluare a consumului. Timp de doi ani, mama acesteia, cu care locuia în casă, n-a realizat că fiica ei e dependentă. De la consumul de hașiș oferit gratis de prieteni, Christiane a trecut prin toate etapele pe care le experimentează un dependent, ultima și cea mai de jos fiind practicarea prostituției pentru a-și asigura doza zilnică de heroină.

Primul pas este afilierea la o gașcă de consumatori de hașiș. Toți sunt tineri sub 20 de ani, iubesc același gen de muzică, provin din familii disfuncționale, cu hormonii tropăind și nevoia absolută de libertate.

De la o seară în club cu prietenii la propria venă înțepată într-o toaletă mizeră din gară

Dacă îți place recenzia cărții NOI COPIII DIN BAHNHOF ZOO, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Christiane F.

Cam acesta este modul în care viciul pune stăpânire pe tine. Cartea ne demonstrează cât de ușor devii dependent și cât de dificil este să-ți recunoști dependența. Un pas greșit, o decizie influențată de curiozitate și viața ta se transformă radical. Probabil fiecare persoană care încearcă pentru prima dată heroina își spune că adicția nu e periculoasă pentru el. El va rezista, nu va face din asta o obișnuință. E doar o experiență la care îl îndeamnă curiozitatea și teribilismul. Nu e deloc periculos pentru el și e imposibil să dezvolte adicție. Atitudinea Christianei nu este diferită. Dependența pe care o dezvoltă nu e ceva nou. Toți consumatorii trăiesc aceeași stare de disperare și sevraj. Toți au senzația că văd luminița de la capătul tunelului, problema e că tunelul este purgatoriul lor și nu se termină niciodată.

Povestea ei este indecent de sinceră. Nu își menajează deloc respectul de sine. Nu încearcă sub nicio formă să-ți câștige simpatia pozând în victimă sau dând vina pe anturaj sau vârstă. Își asumă vina și iresponsabilitatea. A luptat să iasă din acest abis al disperării, dar drogul a fost mai puternic decât ea. Prin comparație cu mulți alți prieteni și cunoscuți, a reușit să supraviețuiască. Este încă în viață, dar încă consumă droguri. Viața ei a fost un carusel al sevrajului. Înțelege perfect situația în care se află, știe riscul la care se expune, realizează că își bate joc de propriul corp, e conștientă că în fiecare zi e posibil să-și injecteze doza fatală, dar adicția are întotdeauna ultimul cuvânt. Și ea, rațiunea și intelectul ei pierd întotdeauna în fața acului.

E clară atitudinea Christianei. Nu sfidează doar sistemul, își sfidează și propria voință. Atitudinea ei hedonistă și teribilistă este asumată. Nu se minte că va scăpa. De fapt, de fiecare dată când scapă ea este prima uimită.

Noi, copiii din Bahnhof Zoo este o introducere în lumea promiscuă, greu accesibilă a dependenței, care își poartă chipul cel mai hidos în cele mai mizere și mai periculoase zone ale orașului, locuri unde dependenții de droguri se simt acasă. Prezentându-ne această lume tulburătoare, ea încearcă să ne facă să înțelegem că până la urmă adicția este o condiție medicală ce trebuie tratată în clinici și spitale și fără ajutor medical, un dependent n-are nicio șansă să scape. De la formele sale mai benigne, dependențele comportamentale, la cele mai maligne, care cauzează ravagii în viața personală și socială și în organismul individului, dependența este un nesfârșit delir, în fața căruia marea majoritate este neputincioasă, pradă facilă, mai ales la vârste foarte fragede și fără asistență specializată.

Imersiunea oferită de Christiane în această lume a suferinței, un purgatoriu continuu, pe care și-l asumă și îl expune fără menajamente în speranța unei vindecări viitoare, care uită să mai vină chiar și când sufletul ei s-a transformat într-o cicatrice, oferă o perspectivă sinceră și crudă asupra șanselor inexistente de salvare ale persoanelor dependente, dar și a modului în care ingenuitatea și nevinovăția sunt ucise de promiscuitatea și viclenia anturajului în goana după extazul drogului.

Bestsellerul Christianei care a stat la baza serialului omonim co-produs de Amazon Prime este un must deoarece ne oferă experiența personală, sinceră și îndrăzneață a autoarei în confruntarea cu probleme ce au revenit în actualitate: dependența, consumul de droguri și urmările lor nefaste.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA NOI COPIII DIN BAHNHOF ZOO CU REDUCERE DE PE:

Titlu: NOI COPIII DIN BAHNHOF ZOO
Autor: Christiane F.
Traducător: Alexandru Suter
Editura: HUMANITAS
Nr. Pagini: 360
Gen Literar: Biografii si memorii
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 2045

Alte recenzii de la Christiane F.:

Recenzie “Vei fi acolo?” de Guillaume Musso

L-am descoperit pe Guillaume Musso prin intermediul cărții Vei fi acolo?, pe care am citit-o recent și care mi-a plăcut foarte mult. Am “pus ochii” de ceva timp pe cărțile autorului, dar abia de curând am decis să citesc una, iar lectura m-a surprins plăcut....

Recenzie ”Între acele ziduri blestemate” de Lauren Blackwood

Dacă sunteți fan cărți și filme cu case bântuite și aveți ceva neastâmpăr romantic în vene, această carte este un must pentru voi. Este un horror paranormal construit în jurul unei povești de dragoste, pentru că dragostea salvează tot, după cum bine ați învățat la...

Recenzie “Te urăsc, te iubesc” de Sally Thorne

Sunt momente în care citim cărți grele, care necesită mult timp și o răbdare de fier, iar la finalul lecturii simți că ai, cu adevărat, o reușită. În același timp, sunt și cărți lejere, cu o acțiune liniară și previzibilă, dar pe care nu le poți lăsa din mână....

Angela este redactor Booknation.ro de 1420 zile și a scris până acum 466 articole. Se află pe poziția 3 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.