Recenzie O scurtă istorie a românilor povestită celor tineri de Neagu Djuvara

Autor: Neagu Djuvara
An apariție : 2011
Editura: Humanitas
Nr. Pagini: 250

Neagu Djuvara scrie o carte pe înțelesul tinerilor fără a se exagera cu date și alte detalii fie că sunt prezentate datele importante din Evul Mediu, ale domniei lui Cuza sau cele referitoare la Generalul Antonescu şi „Statul Naţional-Legionar". Reușește să explice cu datele istorice descoperite până în prezent situații foarte complicate cu o influență majoră în evoluția omenirii, cum ar fi despărțirea, ruperea celor două biserici catolică și ortodoxă precum și eterna animozitate între islam și creștinism.

o-scurta-istorie-a-romanilor-povestita-celor-tineri-editia-a-xiii-a_1_fullsize O scurtă istorie a românilor povestită celor tineri nu este un manual de istorie care înșiruie ani, nume și locuri doar de dragul evocării lor. Neagu Djuvara scrie o carte deosebită care pune accent pe figurile cu adevărat importante, fie că sunt nume super cunoscute de către cititor sau total neîntâlnite până la momentul lecturii.

Istoricul Neagu Djuvara folosește metoda clasică de expunere și prezentare a istoriei însă alege cu foarte mare atenție argumentele, explicațiile anumitor evenimente importante, astfel încăt cititorii tineri să nu fie plictisiți de conținutul cărții, ci din contră să rămînă cu ceva cât de puțin.

Dacă mâ întrebați pe mine eu mi-aș fi dorit ca pe vremea când eu am dat bacalaureatul la istorie, să fii apărut o astfel de carte concentrată și explicită în informații.

O scurtă istorie a românilor povestită celor tineri este împărțită firesc în capitole care încep cu formarea popurului român, detalii explicate mai concis despre daci și romani și trece etapă cu etapă prin toată istoria noastră până la epoca contemporană.

Cine sunt sașii și secui, cum au ajuns ei pe teritoriul Ardealului de astăzi, influeța romanilor, grecilor și slavilor pe teritoriul țării noastre, legende apărute în urma unor bătălii cum ar fi cea de la Kossovopolje (Câmpul Mierlelor) din 1939 care a dat naştere unei epopei, o serie de poezii populare sârbeşti de o mare frumuseţe, una dintre cele mai frumoase epopei pe care le-a creat Europa: Ciclul de la Kossovo (a cărui ecou s-a întins până în zilele noastre din păcate).  Sau despre Vlad Țepeș și strămoșii săi, bunicul și tatăl său Vlad Dracul care este făcut cavaler în ordinul Dragonilor, de aici trăgândui-se și porecla.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Neagu Djuvara.

Veți remarca citind cartea că despre fiecare figură istorică simbolică în parte autorul are o mică paranteză cu o scurtă povestioară menită să aducă puțină lumină în percepția evenimetelor trecute, acum în secolul nostru.

Neagu Djuvara  scrie  o carte pe înțelesul tinerilor fără a se exagera cu date și alte detalii fie că sunt prezentate datele importante din Evul Mediu,  ale domniei lui Cuza sau cele referitoare la Generalul Antonescu şi „Statul Naţional-Legionar”. Reușește să explice cu datele istorice descoperite până în prezent  situații foarte complicate cu o influență majoră în evoluția omenirii, cum ar fi despărțirea, ruperea celor două biserici catolică și ortodoxă precum și eterna animozitate între islam și creștinism.

O scurtă istorie a românilor povestită celor tineri este o carte care trebuie citită indiferent de materia la care dați bacul sau facultatea la care studiați, cu siguranță nu va fi o pierdere de vreme.