Recenzie “Povești pentru băieți care au curajul să fie altfel” de Ben Brooks

Autor: Ben Brooks
Editura: Editura Litera
Nr. Pagini: 210
Gen Literar: Arta, arhitectura si fotografie
Publicată la 21.12.2018
5 (100%) 2 votes

Deși am trecut de mult de vârsta adolescenței, îmi plac foarte mult cărțile cu poze și text. Poate pentru că în copilărie nu am avut foarte mult parte de acest tip de cărți, recuperez acum și dedic aproape un raft întreg din bibliotecă acestei categorii de cărți. După ce m-am delectat cu 2 volume de fete rebele, acum vine rândul băieților să îmi capteze atenția și să mă încânte cu realizările lor. Este o lectură ce se parcurge repede, pentru că fiecare băiat este prezentat în 2 pagini, o pagină grafică și o pagină de text, dar nu de mare lungime.

“Povești pentru băieți care au curajul să fie altfel” merge pe același tipar folosit pentru fetele rebele, însă din punctul meu de vedere pozele sunt mai reușite și mai realiste. În plus, datele furnizate sunt mai ușor de reținut, pentru că se vorbește despre viața băieților într-o manieră ușor de urmărit. Pe unii i-am recunoscut, pe alții nu, dar per total, după finalizarea cărții te simți clar mai deștept, mai luminat, gata oricând să ai o conversație despre persoane importante din diferite domenii. Nu sunt prezentate date științifice, doar viața lor, evoluția și lucrurile prin care s-au făcut remarcați. Informațiile sunt simple, nimic complicat sau greu de digerat.

Scopul cărții este clar prezentarea unor personalități marcante, pornind de la muzică, film, științe exacte, sport, medicină, filozofie, etc. Există băieți pentru fiecare gusturi, pentru fiecare domeniu care îți place și este imposibil să nu știi chiar pe nimeni de aici. Pentru mine a fost ca o călătorie în timp, unde Ben Brooks m-a luat frumos de mână și mi-a făcut cunoștință cu prietenii săi. Repet, partea grafică mi s-a părut mult mai bună, mai artistică, mai realistă și m-a captivat mai mult. Mulțumesc Libris.ro pentru carte și pentru aventura livrească pusă la dispoziție 🙂

Ca aspect, “Povești pentru băieți care au curajul să fie altfel” este o carte de nota 10 și o recomand cu drag copiilor mai mari de 10 ani. Cred că este o lectură ușoară, ce se asimilează repede, de unde clar ai ce învață. În plus, este atât de frumos cartonată încât clar trebuie să o consideri o piesă de referință în biblioteca ta:) Enjoy!